Είναι φυσικό να αισθάνεστε αγχωμένοι από καιρό σε καιρό. Όταν αυτό συμβαίνει, είναι σημαντικό να αντιμετωπίζουμε το συναίσθημα κατά μέτωπο. Όταν αγνοούμε τα σημάδια του σώματός μας που μας λένε να ηρεμήσουμε, το άγχος μας μπορεί να συσσωρευτεί και τελικά να κλιμακωθεί, γεγονός που μπορεί να οδηγήσει σε σωματική και ψυχολογική εξουθένωση, σύμφωνα με το άρθρο της ιστοσελίδας Thrive Global.

Δυσκολεύεστε να συγκεντρωθείτε

Αν παρατηρήσετε ότι δυσκολεύεστε να συγκεντρωθείτε κατά τη διάρκεια του πρωινού και μέχρι το μεσημέρι ή χρειάζομαι  περισσότερο καφέ για να ξυπνήσω, ξέρω ότι προσπαθώ να κάνω πάρα πολλά. Όταν το παρατηρείτε αυτό,  απομακρυνθείτε  από τα πάντα και βάλτε το χρονόμετρο στο τηλέφωνό για τρία λεπτά  και πάρτε μερικές εναλλασόμενες αναπνοές. Αυτή η στρατηγική αυξάνει την ενέργειά και την ικανότητά  να συγκεντρωθείτε.

-Kristin Meekhof, συγγραφέας και life coach, Royal Oak, MI

Πονάτε

Ένα  σημάδι ότι πρέπει να χαλαρώσετε είναι η ένταση στο πάνω μέρος του σώματός μου, ειδικά στον αυχένα μου. Όταν συμβαίνει αυτό, ξέρετε ότι πρέπει να ενισχύσετε την αυτοφροντίδα σας. Μερικές δραστηριότητες είναι το περπάτημα και η ακρόαση ενός καθοδηγούμενου διαλογισμού. Υπάρχει κάτι καλύτερο από το να βρίσκεστε στην ύπαιθρο και ταυτόχρονα να κινείστε, είναι αναζωογονητικό και χαλαρωτικό.

-Pamela Biasca Losada, προπονήτρια υγείας, Πίτσμπουργκ, PA

Παραπονιέστε και γκρινιάζετε περισσότερο από το συνηθισμένο

Γίνεστε παραπάνω δύστροποι όταν νιώθετε αγχωμένοι.  Η λύση είναι να κοιμηθείτε λίγο  είτε τηλεφωνήστε  έναν φίλο που σας κάνει να νιώσετε καλύτερα. Μετά από αυτό, πάρτε μια βαθιά ανάσα.

-Aakriti Agarwal, ψυχολόγος και προπονητής, Hyderabad, Ινδία

Το μάτι σας τρεμοπαίζει

Το μάτι  συσπάται όταν το σώμα  δεν έχει ξεκουραστεί αρκετά. Αυτό που πρέπει να κάνετε  είναι να κοιμάστε 20 λεπτά νωρίτερα για μερικές ημέρες όταν έχετε ”ξεφύγει” από το κανονικό ωράριο ύπνου.

-Donna Peters, executive coach και καθηγήτρια MBA, Ατλάντα, GA

Ο αυχένας σας είναι δύσκαμπτος

Ένας μικρός τρόπος με τον οποίο το σώμα σας  λέει να ηρεμήσετε είναι όταν νιώθετε ένταση στη βάση του λαιμού μου. Η ένταση είναι το προειδοποιητικό σήμα, αλλά αν την αγνοήσετε, η ένταση μπορεί να μετατραπεί σε κόμπο. Η φλεγμονή που περιβάλλει τον κόμπο μοιάζει με σφύζοντα πόνο, κάνοντάς το ανυπόφορο να δουλέψετε στο γραφείο μου ή να κοιμηθείτε ήρεμα. Για να μειώσετε τα επίπεδα άγχους, προγραμματίστε την μέρα σας έτσι ώστε να βρίσκετε χρόνο να κάνετε περισσότερες ασκήσεις χαλάρωσης.

-Karla J. Noland, προσωπική ανάπτυξη και προπονητής στελεχών, Durham, N.C.

Είστε ιδιαίτερα κουρασμένοι

Ξέρετε ότι το σώμα σας χρειάζεται σοβαρή ξεκούραση όταν αρχίζετε  να νιώθετε κόπωση και πόνους σε όλο το σώμα, που καμία ποσότητα καφέ δεν μπορεί να διορθώσει. Προσπαθήστε να βρείτε χρόνο για έναν υπνάκο κατά τη διάρκεια της ημέρας και να πηγαίνετε νωρίς για ύπνο τα επόμενα βράδια.

-Holly Fowler, προπονήτρια υγείας, Λος Άντζελες, Καλιφόρνια

Το στομάχι σας πονάει

Όταν αισθάνεστε αγχωμένοι, η κοιλιά σας  αρχίζει να πονάει.  Αυτό είναι ένα σήμα για σας να απομακρυνθείτε από το γραφείο, να κάνετε μια μικρή βόλτα, να αλλάξετε τοπίο  και να πάρετε βαθιές αναπνοές. Το να είστε σε αρμονία με το σώμα σας, σας  βοηθά να παραμείνετε παραγωγική καθ’ όλη τη διάρκεια της ημέρας.

-Isabelle Bart, προπονήτρια κοινωνικού αντίκτυπου, Orange County, CA

Νιώθετε πίεση στο κεφάλι σας

Οι ώμοι  σφίγγονται  μέχρι που νιώθετε ότι το κεφάλι σας  μπορεί να πεταχτεί! Κάθε φορά που αρχίζετε να αισθάνεστε έτσι, υπάρχει μια λύση που είναι δωρεάν, εύκολη και πάντα λειτουργεί: το φως του ήλιου. Όταν βγαίνετε έξω και νιώθετε τη ζεστασιά του ήλιου στο δέρμα σας, μειώνει το άγχος σας και σας γεμίζει. Τις ημέρες που έχει συννεφιά, να παίρνετε καθαρό αέρα, που έχει παρόμοιο αποτέλεσμα.

-Joe Kwon, συγγραφέας, Oakland, N.J.

Είστε πιο αδέξιος από το συνηθισμένο

Όταν αρχίζουν να σας πέφτουν πράγματα, συνειδητοποιείτε  ότι βιάζεστε πάρα πολύ. Ηρεμήστε  και γίνετε πιο μεθοδικοί  όταν συμβαίνει αυτό. Αφήστε επίσης τα “πράγματα” που είναι ξένα ή πολύ κουραστικά για το σώμα, το μυαλό και το πνεύμα σας. Είναι μια υπενθύμιση για σας ηρεμήσετε.

-Mary Joye, αδειούχος σύμβουλος ψυχικής υγείας, FL

Νιώθετε ότι βρίσκεστε σε κατάσταση “μάχης ή φυγής”

“Η περασμένη Τρίτη ήταν ένα εξαιρετικό παράδειγμα αναγνώρισης των αναγκών του σώματός μου. Είχα ένα αγχωτικό πρωινό στη δουλειά, καθώς έπρεπε να βρω μια λύση για ένα επείγον πρόβλημα. Τα κατάφερα, αλλά το σώμα μου ήταν σε κατάσταση “μάχης ή φυγής” για μερικές ώρες μετά. Ένιωθα ότι μετά από μερικούς καφέδες, η αναπνοή μου ήταν ρηχή και άρχισα να έχω πονοκέφαλο. Αυτή είναι μια τυπική αντίδραση του στρες για μένα. Σε αυτές τις στιγμές, επιλέγω να απωθήσω τις συναντήσεις μου και να φροντίσω πρώτα τον εαυτό μου. Ο διαλογισμός στην παραλία και οι κρύες βουτιές με βοήθησαν να απελευθερώσω την ένταση”.

-Paulina Kabaczuk, μάνατζερ, Σίδνεϊ, Αυστραλία