Οξύνετε την όσφρηση σας, είναι κάτι που θα εμπλουτίσει τη ζωή σας, λέει ο Delphine Lamande-Frearson.

Συνδεδεμένα και τα δύο με υψηλές έννοιες, όπως η απόλαυση και η πολυτέλεια, το κρασί και το άρωμα έχουν περισσότερα κοινά στοιχεία από ότι θα μπορούσαμε ποτέ να φανταστούμε. Και τα δύο περιέχουν αλκοόλ, αλλά το πιο σημαντικό είναι ότι τόσο το άρωμα όσο και το κρασί εκτιμώνται μέσω της μύτης, εξηγεί ο αξέχαστος Γάλλος αρωματοποιός Serge Lutens.

H μύτη μας αποτελεί τον πρώτο ¨εκτιμητή¨ του κόσμου που μας περιβάλλει, επομένως η όσφρηση μας είναι άμεσα συνδεδεμένη με τα αισθήματα μας. Αποκρουστικές και δυσάρεστες οσμές, όπως το χαλασμένο ή το καμένο φαγητό, εντυπώνονται σαν απειλή στο υποσυνείδητο και την ψυχοσύνθεση μας. Επιπλέον, η όσφρησή μάς μας δίνει πληροφορίες για τους ανθρώπους που βρίσκονται γύρω μας.

Ο αρωματοποιός Francis Kurdjian, η μύτη που συνέλαβε μεταξύ άλλων το διάσημο Fleur du Male για λογαριασμό του Jean Paul Gaultier και το κλασικό και διαχρονικό For Her, του Narciso Rodriguez το πάει ένα βήμα πιο πέρα. ¨Ένας ολόκληρος κόσμος ανοίγεται μπροστά μας όταν μπορούμε να αντιληφθούμε και να αξιολογούμε τις μυρωδιές¨, μας αποκαλύπτει. «Όταν δημιουργούμε ένα tailor made άρωμα για ένα συγκεκριμένο άτομο, ανακαλύπτουμε και αποκαλύπτουμε τόσες διαφορετικές πτυχές της ζωής και του χαρακτήρα του που είναι σαν να βλέπει τη ζωή και τον εαυτό του εκ νέου, από την αρχή και με άλλα μάτια. Με αυτό τον τρόπο ένα άρωμα μπορεί να αποτελέσει το όχημα για ένα προσωπικό ταξίδι στον κόσμο των αισθήσεων αλλά και στο βαθύτερο εσωτερικό μας κόσμο, ώστε να ανακαλύψουμε καλύτερα τον εαυτό μας.

¨Μόλις ξεκινήσεις να καταπιάνεσαι με τον υπέροχο, αισθησιακό κόσμο των αρωμάτων, σε καταλαμβάνει η διαρκής δίψα και περιέργεια να μάθεις όλο και περισσότερα, αφοί οι συνδυασμοί μεταξύ των διαφορετικών μυρωδιών είναι αναρίθμητοι¨, λέει ο Erwin Creed, η ταλαντούχα μύτη του οίκου Creed.

Τα αρώματα και οι μυρωδιές έχουν το δικό τους λεξιλόγιο. Θα πρέπει, λοιπόν, να μάθουμε να διαβάζουμε τις νότες ενός αρώματος, για να μπορέσουμε να κατανοήσουμε την ταυτότητα και την απήχηση του. Αν θέλουμε να εντρυφήσουμε στον μαγικό κόσμο των αρωμάτων είναι σημαντικό να γνωρίζουμε ότι διαθέτουν τους δικούς τους κώδικες επικοινωνίας. Ανάμεσα τους διακρίνονται 4 είδη από νότες:  φρέσκες (φέρνουμε στο μυαλό μας κάποιο εσπεριδοειδές, πράσινο φυτό ή φρούτο), λουλουδάτες, ανατολίτικες και ξύλινες. Αν είμαστε αρχάριοι, στην αρχή δεν θα μπορέσουμε να διακρίνουμε τις ακριβείς νότες, ωστόσο αυτόματα θα γεννηθούν στο μυαλό μας εικόνες. Αν π.χ. πρόκειται για μια φρέσκια μυρωδιά, μπορεί να μεταφερθούμε νοερά σε έναν καταπράσινο κήπο με ολόφρεσκα φυτά και λουλούδια.

Το ίδιο δεν συμβαίνει και με το κρασί; Κατά τη διάρκεια της οινογνωσίας, πολύ συχνά οι αμύητοι δυσκολεύονται να καταλάβουν και να περιγράψουν τη μυρωδιά που αυτό αναδίδει. Και συνήθως ξεκινούν να περιγράφουν εικόνες που έρχονται συνειρμικά στο μυαλό και τη φαντασία τους κατά τη διάρκεια της οινοποσίας.

Επιμέλεια: Πάτια Ιορδανίδου, Beauty Editor