Ένας δημοσιογράφος μας αναλύει την εμπειρία του να δουλεύει από το σπίτι, πριν η πανδημία το επιβάλλει. Σήμερα που ένας μεγάλος αριθμός δουλεύει από το σπίτι είναι πολύ χρήσιμο να διαβάζουμε τις απόψεις του, έτσι όπως αναρτήθηκαν στην ιστοσελίδα Forbes.

Δεν είχα συναδέλφους εδώ και πέντε χρόνια. Tουλάχιστον κανέναν που να  βλέπω ή  να ακούω καθημερινά. Είμαι ανεξάρτητος δημοσιογράφος, ένα από τα πολλά επαγγέλματα σήμερα που επιτρέπει την πλήρη και απόλυτη ελευθερία να εργάζεστε από το σπίτι, ή πραγματικά, οπουδήποτε με πρόσβαση στο Διαδίκτυο. Πολλές θέσεις εργασίας έχουν αυτήν την ευελιξία σε αυτήν την εποχή της συνεχούς, διαδικτυακής  συνδεσιμότητας. Ορισμένες βασίζονται σε ολόκληρη την καριέρα από το σπίτι όπως η δική μου, άλλες μπορεί να το κάνουν μόνο σποραδικά.

Όταν λέω στους ανθρώπους ότι η δουλειά μου γίνεται ολοκληρωτικά από το σπίτι, παίρνω γενικά την ίδια απάντηση, “Δεν θα μπορούσα ποτέ να το κάνω, ποτέ!.” Δεν σημαίνει ότι η δουλειά μου είναι χάλια (ελπίζω όχι τουλάχιστον), αλλά αναφέρονται στα προβλήματα του κινήτρου και της αυτοπειθαρχίας που έρχονται με την εργασία από το σπίτι.

Ένα γραφείο σάς δίνει ένα χρονοδιάγραμμα. Οι συνεργάτες σας δίνουν κοινωνική αλληλεπίδραση. Ένα φυσικό αφεντικό σας δίνει λογοδοσία. Πώς υποτίθεται ότι μπορούμε να κάνουμε οποιαδήποτε σωστή δουλειά απουσία όλων αυτών των πραγμάτων; Με τα χρόνια, έχω γίνει ειδικός στον τομέα της παραγωγικότητας στο σπίτι. Για να μην πω ότι δεν μπαίνω ποτέ στον πειρασμό να χρησιμοποιήσω την ελευθερία μου για να χαλαρώσω, αλλά αναγκάστηκα και κατάφερα να είμαι υπεύθυνος όχι μόνο στους διάφορους εργοδότες μου (συμπεριλαμβάνεται ο Forbes), αλλά το πιο σημαντικό, στον ίδιο  μου τον εαυτό.

  1. Ξυπνήστε νωρίς

Η εκπαίδευση του εαυτού σας για να σηκωθείτε εγκαίρως, όπως όταν έχετε μια πιο παραδοσιακή δουλειά, θα σας οδηγήσει σε μια ρουτίνα που ενθαρρύνει την παραγωγικότητα. Μελέτες έχουν δείξει, ότι το να ξυπνάς το πρωί, σε μετατρέπει σε πιο ενεργό άτομο, και προσωπικά, βρήκα ότι με κάνει πολύ πιο παραγωγικό, πολύ πιο γρήγορα. Το ξύπνημα στις 7:30 π.μ. κάθε μέρα μου επιτρέπει να αρχίσω να δουλεύω σχεδόν στις 7:45.

Αναγκάζοντας τον εαυτό μου σε αυτό το πρόγραμμα, διαπίστωσα ότι με τα χρόνια, ο πιο παραγωγικός χρόνος μου κατά τη διάρκεια της ημέρας ήταν από τις 8 π.μ. έως τις 11 π.μ. Μετά το πρωινό, το μυαλό μου βρίσκεται σε έντονη εγρήγορση. Είναι νωρίς την ημέρα, οπότε έχω το κίνητρο να δουλέψω πιο σκληρά, πιο γρήγορα και πιο αποτελεσματικά με την ελπίδα να ολοκληρώσω την ημέρα νωρίς. Στην επιχείρησή μου, αυτό το  χρονικό διάστημα πριν από το μεσημεριανό, όταν πολλοί άνθρωποι ελέγχουν το Διαδίκτυο για ειδήσεις καθώς οι ίδιοι εκείνη την ώρα αρχίζουν την δουλειά, για μένα, το να σηκωθώ νωρίς, με κάνει πιο επιτυχημένο από τον ανταγωνισμό μου, που κοιμάται, ακόμα.

  1. Φορέστε τα ρούχα της δουλειάς σας

Είναι απίστευτα δελεαστικό όταν εργάζεστε από το σπίτι, να φορέσετε το πιο άνετο σετ ρούχων που έχετε, καθώς τις περισσότερες φορές ξεκινάτε από το κρεβάτι και αρχίζετε τη δουλειά λίγο μετά. Και πάλι, χωρίς συναδέλφους, ποιο είναι το νόημα του ντύσιματος; Δεν μπορείτε να φοράτε φόρμες ή φούτερ όλη την ημέρα έως ότου αναγκαστείτε να βγείτε από το κουκούλι σας για να αναζητήσετε πραγματική ανθρώπινη επαφή. Σε ένα παλιότερο άρθρο του Forbes η Dr. Karen Pine καθηγήτρια ψυχολογίας αναφέρει:

«Όταν φοράμε ένα ρούχο, είναι σύνηθες για τον χρήστη να υιοθετήσει τα χαρακτηριστικά που σχετίζονται με αυτό το ένδυμα. Πολλά ρούχα έχουν συμβολική σημασία για εμάς, είτε είναι επαγγελματική ενδυμασία είτε χαλαρωτική ενδυμασία Σαββατοκύριακου, έτσι βάζουμε τον εγκέφαλο να συμπεριφέρεται με τρόπους συμβατούς αυτή την κατάσταση που συμβολίζει την ενδυμασία».

Με άλλα λόγια, εάν είστε ικανοποιημένοι να φοράτε άνετα ρούχα όλη την ημέρα όταν εργάζεστε από το σπίτι, είναι πιθανότερο να συμπεριφέρεστε τεμπέλικα και επομένως να είσαστε λιγότερο αποδοτικοί στην δουλειά σας από το σπίτι.

Τώρα υπάρχει ένα όριο εδώ. Σίγουρα δεν σας προτείνω να φορέσετε ένα κοστούμι και γραβάτα και να καθίσετε στο γραφείο σας μόνος σας όλη μέρα χωρίς κανείς να εκτιμήσει την αίσθηση του  στυλ σας. Αλλά προτείνω να φορέσετε παντελόνια,  για κανέναν άλλο λόγο, παρά για να καταπολεμήσουμε ορισμένα στερεότυπα για το επάγγελμά σας. Για μένα, τα τζιν και ένα μπλουζάκι αρκούν, και βρίσκω τον εαυτό μου σε μια πολύ καλύτερη νοοτροπία από ό, τι αν απλά δουλεύω με πιτζάμα. Στην πραγματικότητα δεν προσπάθησα να φορέσω γραβάτα, οπότε δεν θα πετάξω εντελώς την ιδέα έξω από το παράθυρο, αλλά πιθανώς αυτή είναι μια γέφυρα που δεν μου ταιριάζει.

  1. Μην δουλεύετε εκεί που κοιμάστε

Αυτό είναι ένα άλλο μάθημα που έμαθα νωρίς, αν και πραγματικά δεν είχα μεγάλη επιλογή, καθώς ξεκίνησα την καριέρα μου στο blog, στο κρεβάτι μου στο διαμέρισμά μου στο Μανχάταν, που στην κυριολεξία χωρούσε μόνο το κρεβάτι. Εάν φοράτε πιτζάμες σας κάνει πιο τεμπέληδες ενώ εργάζεστε, η εργασία στο κρεβάτι τριπλασιάζει τον χρόνο που βρίσκεστε σ’ αυτό με αποτέλεσμα να μην διαχωρίζετε το μέρος της χαλάρωσης, της ηρεμίας και του ύπνου από το χώρο της δουλειάς. Μόλις αναβάθμισα τον χώρο μου σε ένα δωμάτιο με λίγα ακόμη τετραγωνικά, έβαλα ένα μικρό γραφείο, κυριολεκτικά δίπλα στο κρεβάτι μου. Άρχισα να δουλεύω (με τις πιτζάμες μου) τριάντα δευτερόλεπτα αφότου ξύπναγα. Μερικές φορές αυτό μπορεί να είναι απαραίτητο, λαμβάνοντας υπόψη τις ρυθμίσεις του χώρου διαβίωσης, αλλά αν μπορείτε να το αποφύγετε, προσπαθήστε να το κάνετε.

Τώρα που είμαι μεγάλος και παντρεμένος, η γυναίκα μου και εγώ ζούμε σε διαμερίσματα δύο υπνοδωματίων. Δεν πρόκειται για μια αποτυχημένη σχέση που απαιτεί ξεχωριστούς χώρους ύπνου, αλλά για έναν ειδικό χώρο γραφείου. Ένα δωμάτιο εργασίας, μόνο για εργασία. Τώρα που έχω το δικό μου γραφείο, βρήκα ότι νιώθω περισσότερο σαν ένα άτομο με μια πιο παραδοσιακή δουλειά, σε αντίθεση με έναν άντρα που μόλις ξυπνήσει πέφτει πάλι στο κρεβάτι και ανοίγει ένα φορητό υπολογιστή για να ξεκινήσει τη μέρα. Και αν εργάζεστε από το σπίτι με πλήρη απασχόληση, μπορείτε να διαγράψετε τουλάχιστον ένα μέρος του ενοικίου σας ως επαγγελματικό κόστος, καθώς είναι τεχνικά χώρος γραφείου. Μπορείτε επίσης να νοικιάσετε κυριολεκτικά χώρο γραφείου κάπου έξω από το σπίτι σας, εάν το επιτρέπει ο προϋπολογισμός σας, και δεν σας πειράζει να κάνετε μετακινήσεις σε περισσότερο χρόνο από όσο χρειάζεστε για να φτάσετε στο γραφείο του σπιτιού σας από την κρεβατοκάμαρά σας.

  1. Φτιάξτε ένα πρόγραμμα

Αυτό φαίνεται σχετικά αυτονόητο, αλλά οι περισσότεροι άνθρωποι δεν θα είναι σε θέση να λειτουργούν σωστά όταν εργάζονται από το σπίτι, εάν δεν έχουν τουλάχιστον κάποιο είδος προετοιμασμένου και γραμμένου προγράμματος που να τους καθοδηγεί. Αυτό μπορεί να ξεκινήσει με την αφύπνιση ως καθορισμένη ώρα κάθε μέρα, όπως έχω μιλήσει παραπάνω.

Προφανώς αυτό θα εξαρτηθεί από τη δουλειά σας. Στη γραμμή εργασίας μου, γράφω για τρεις διαφορετικούς ιστότοπους. Ξέρω τι ώρα οι αναρτήσεις πρέπει να ανεβαίνουν και βασίζω το γράψιμό μου γύρω από αυτό. Και πάλι, κάνω το μεγαλύτερο μέρος της δουλειάς μου νωρίς το πρωί και μπορώ να γράψω κάτι το πρωί που αναρτάται απόγευμα ή βράδυ, λόγω της «μαγείας» του προγραμματισμού εκ των προτέρων.  Ακολουθώ το πρόγραμμα πάντα και δεν μου λείπουν οι προθεσμίες λόγω του μόνιμου χαραγμένου στο μυαλό μου χρονοδιαγράμματος που περιλαμβάνει όχι μόνο εργασία, αλλά γεύματα, καθήκοντα και χρόνο γυμναστικής για εκκίνηση, τα οποία συχνά μπορούν να επιτευχθούν εντός μιας δεδομένης εργάσιμης ημέρας, επιτρέποντας περισσότερο ελεύθερο χρόνο αργότερα.

Δεν γράφω πλέον φυσικά το πρόγραμμα, καθώς όλα είναι κλειδωμένα στο μυαλό μου. Αλλά όταν ξεκινάτε για πρώτη φορά, μπορεί να σας βοηθήσει. Και φυσικά, υπάρχουν αμέτρητες εφαρμογές για αυτό.

  1. Γυμναστείτε

Όπως μόλις ανέφερα, η εργασία από το σπίτι σας επιτρέπει να προγραμματίσετε δραστηριότητες κατά τη διάρκεια της εργάσιμης ημέρας που συνήθως δεν θα μπορούσατε να κάνετε σε ένα παραδοσιακό γραφείο. Ένα από αυτά δουλεύει, και για μένα, είναι απολύτως απαραίτητο όταν εργάζεστε από το σπίτι και απαιτεί  τόσο κίνητρα όσο και αυτοπειθαρχία.

Οι περισσότερες δουλειές γραφείου στις μέρες μας, είναι σχετικά καθιστικές, αλλά ποτέ τόσο όσο η εργασία από το σπίτι. Σε αυτό το σημείο, δεν κάνετε καν ελάχιστο περπάτημα στο κτίριο του γραφείου σας.

Το να είσαι τόσο καθιστικός δεν είναι μόνο επιβλαβές για την υγεία σου, είναι τρομερό για τα κίνητρα και την πειθαρχία σου. Η άσκηση σας δίνει μια ώθηση ενέργειας που είναι εξαιρετικά χρήσιμη για την παραγωγικότητα, όπως έχουν  αποκαλύψει πολλές μελέτες  στον πλανήτη Γη. Θα σας κάνει να σκεφτείτε πιο ξεκάθαρα.

Γι ‘αυτό προτείνω ιδιαίτερα να δοκιμάσετε προγράμματα προπόνησης στο σπίτι. Μπορεί  να φαίνονται ανόητα στην αρχή και να έχουν ένα στίγμα ότι αφορούν μόνο νοικοκυρές, αλλά ειλικρινά, αυτά τα είδη προγραμμάτων έχουν πραγματικά αλλάξει την προσωπική και επαγγελματική μου ζωή. Μερικές φορές χρειάζονται μόνο 20 λεπτά, ή το πολύ μια ώρα, και αν κολλήσετε μαζί τους, θα είστε σε εκπληκτική φόρμα.

Photos: Pexels