Χάστε κιλά και κερδίστε λάμψη! Αυτό υπόσχεται η δίαιτα του κολλαγόνου, που φέρει την υπογραφή του γκουρού στο αδυνάτισμα dr. Josh Axe

Έχοντας ήδη εκδώσει δύο best-seller βιβλία για το αδυνάτισμα (τα Keto Diet και Eat Dirt) o dr. Josh Axe θεωρείται δίκαια ένας διεθνής σούπερ σταρ στο χώρο. Στο νέο του βιβλίο με τίτλο The Collagen Diet (Η δίαιτα του κολλαγόνου) μάς δείχνει τον τρόπο να αξιοποιήσουμε το κολλαγόνο για να αποκτήσουμε πιο λεπτό σώμα και πιο λαμπερό πρόσωπο.

Τι ακριβώς είναι το κολλαγόνο;

Πρόκειται για μια ομάδα ινωδών πρωτεϊνών το οποίο είναι “πλεγμένο” μέσα στους ινώδεις ιστούς -φαντάσου ένα μάτσο από χιλιάδες καλώδια. “Το κολλαγόνο είναι η κόλλα που μας κρατάει ενωμένους”, λέει ο dr. Axe. Βρίσκεται σε ολόκληρο το σώμα, από το δέρμα και τα νύχια μέχρι τα οστά, τους μύες, τα αιμοφόρα αγγεία και τα τοιχώματα του εντέρου. Έχει πολύ σημαντικές αντιγηραντικές ιδιότητες -γι’ αυτό και υπάρχει σε τόσα καλλυντικά που υπόσχονται νεανικό και φωτεινό δέρμα.

Το πρόβλημα είναι ότι καθώς μεγαλώνουμε αρχίζουμε να “χάνουμε” όλο και περισσότερο κολλαγόνο. Εκτιμάται ότι στην ηλικία των 50 η παραγωγή του πέφτει κατά 75% σε σχέση με την ηλικία των 30. Όμως δεν είναι μόνο το πέρασμα του χρόνου που μας στερεί το πολύτιμο κολλαγόνο. Άλλοι παράγοντες που συμβάλουν στην ελλειπή παραγωγή του στον οργανισμό είναι το κάπνισμα, το στρες, η ηλιακή ακτινοβολία αλλά και η κατανάλωση ζάχαρης!

Πώς συμβάλει το κολλαγόνο στο αδυνάτισμα

Έρευνες έχουν δείξει ότι η γλυκίνη, ένα αμινοξύ που βρίσκεται σε μεγάλη συγκέντρωση στο κολλαγόνο, βοηθάει στην απώλεια του κοιλιακού και του σπλαχνικού λίπους. Επιπλέον, είναι πολύ σημαντικό στο να διατηρείς υψηλά τα επίπεδα της ενέργειας όταν κάνεις δίαιτα. Επίσης, επειδή όταν χάνουμε κιλά, το δέρμα τείνει να χαλαρώνει, το κολλαγόνο συμβάλει στο να έχουμε μια αρμονική σιλουέτα πιο γρήγορα μετά την απώλεια του βάρους.

Ποιες είναι οι “απαγορευμένες” τροφές στη δίαιτα του κολλαγόνου

Εκτός από τη ζάχαρη, υπάρχουν κι άλλες τροφές που “σαμποτάρουν” την παραγωγή του κολλαγόνου, γι’ αυτό και δεν περιλαμβάνονται στο συγκεκριμένο διατροφικό πρόγραμμα, όπως:

– Όσες είναι πλούσιες σε επεξεργασμένους υδατάνθρακες, όπως τα μακαρόνια, τα μπισκότα, τα κράκερ κ.λπ.

– Τα κρέατα που έχουν υποστεί επεξεργασία, όπως τα αλλαντικά

– Τα τηγανητά

– Τα αναψυκτικά

Ποιες τροφές προτιμώνται

– Τα λαχανικά με έντονο χρώμα (κολοκύθα, σπαράγγια, μπρόκολο, καρότα, χρωματιστές πιπεριές, γλυκοπατάτες)

– Τα πράσινα λαχανικά με μεγάλα φύλλα (σπανάκι, kale, bok choy)

– Τροφές που έχουν υποστεί ζύμωση, όπως κεφίρ και τουρσιά

– Φρούτα που καταπολεμούν τις ελεύθερες ρίζες, όπως κεράσια, σταφύλια, αβοκάντο, ακτινίδια, μήλα

– Κοτόπουλο και γαλοπούλα ελευθέρας βοσκής

– Φυτικές πηγές πρωτεΐνης, όπως όσπρια και ξηρούς καρπούς

– Έξτρα παρθένο ελαιόλαδο

– Ζωμοί από κρέας ή ψάρι

Πηγή: Madamefigaro.gr