dacia-manifesto

Υγεία – Περιβάλλον & Αυτοκίνηση. DACIA MANIFESTO: Ένα εργαστήριο εφαρμογής ιδεών

ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΟ αλλά & “COOL”

Το πρωτότυπο MANIFESTO επαναπροσδιορίζει την έννοια του τι είναι βασικό και αναγκαίο σε ένα αυτοκίνητο προσφέροντας μία ακόμα πιο λιτή και αυθεντική εμπειρία. Τίποτα δεν παρεμβάλλεται ανάμεσα στους επιβάτες και το περιβάλλον – ούτε πόρτες, ούτε παράθυρα, ούτε παρμπρίζ. Η ενσωμάτωση με τη φύση είναι καθολική. Και καθώς εσείς απολαμβάνετε τις δραστηριότητες στην ύπαιθρο, δεν υπάρχει τίποτα πιο βολικό από μια επιφάνεια εργασίας στη θέση της πίσω πόρτας, που εξυπηρετεί διάφορες ανάγκες.

Οι επιβάτες μπορούν να βρεθούν τόσο κοντά στη φύση, και την ίδια στιγμή να παραμένουν συνδεδεμένοι χάρη στις υπηρεσίες που διατίθενται μέσω του smartphone τους: Η απλή, αποτελεσματική και οικονομική προσέγγιση που η Dacia ονομάζει «Bring-Your-Own-Device» (Φέρτε τη δική σας συσκευή), καθιστά δυνατή την πλήρη ενσωμάτωση ενός smartphone στο ταμπλό και στο trip computer του αυτοκινήτου. Αυτό το σύστημα είναι ήδη διαθέσιμο σε αρκετά από τα μοντέλα της μάρκας και θα εξελιχθεί ακόμα περισσότερο στο μέλλον.

Στο πρωτότυπο MANIFESTO παρουσιάζεται ακόμα μία καινοτομία η οποία πρόκειται να ενσωματωθεί στα μελλοντικά μοντέλα της μάρκας: Το YouClip, ένα απλούστατο σύστημα το οποίο εξασφαλίζει τη χρήση μίας πληθώρας εύχρηστων και φορητών αξεσουάρ.

Τέλος, καθώς συχνά η έννοια του ‘cool’ υπερκαλύπτει εκείνη της χρηστικότητας στη Dacia, το MANIFESTO έχει ένα μονό φωτιστικό σώμα που μπορεί να αφαιρεθεί και να χρησιμοποιηθεί σαν πανίσχυρος φακός χειρός. Η λογική πίσω από αυτό είναι η απάντηση στην ερώτηση, γιατί να χρησιμοποιούμε δύο φωτιστικά σώματα καθώς το ένα παρέχει όλο το φωτισμό που χρειαζόμαστε;

ΣΤΙΒΑΡΟ ΚΑΙ ΦΤΙΑΓΜΕΝΟ ΓΙΑ ΕΞΟΡΜΗΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΥΠΑΙΘΡΟ

Τα αυτοκίνητα της Dacia φημίζονται για τη στιβαρότητα και την αξιοπιστία τους. Το Duster, το Jogger και το Sandero Stepway, για παράδειγμα, ξεχωρίζουν ως μοντέλα στα οποία οι πελάτες μπορούν να βασίζονται για τις υπαίθριες εξορμήσεις τους. Το πρωτότυπο MANIFESTO ξεπερνά αυτά τα όρια, μετατρέποντας το αυτοκίνητο σε μέσο σύνδεσης του ανθρώπου με τη φύση.

Το πρωτότυπο MANIFESTO ενσωματώνει όλα τα στοιχεία που χαρακτηρίζουν ένα όχημα εκτός δρόμου, όπως η κίνηση και στους 4 τροχούς, η ιδιαίτερα μεγάλη απόσταση από το έδαφος, οι μεγάλοι τροχοί και το αμάξωμα που είναι φτιαγμένο να αντέχει στη σκληρή χρήση, ακόμα και στο πιο δυσπρόσιτο έδαφος.

Το πρωτότυπο MANIFESTO είναι πλήρως αδιάβροχο: μπορείτε να πλύνετε το εσωτερικό του με το λάστιχο.

Τα αφαιρούμενα καλύμματα των καθισμάτων μετατρέπονται στη στιγμή, σε sleeping bags.

Η σχάρα οροφής μπορεί να μεταφέρει κάθε είδος φορτίου καθώς οι μπάρες μεταφοράς προσαρμόζονται σε κάθε τύπο διαμόρφωσης. (Η Dacia έχει ήδη υιοθετήσει τις πρωτοποριακές αυτές αρθρωτές μπάρες οροφής στο Sandero Stepway και Jogger, ενώ σύντομα θα τοποθετηθούν και στο Duster).

Μία αφαιρούμενη μπαταρία τροφοδοτεί με ρεύμα μία οικιακή παροχή, μετατρέποντας έτσι το πρωτότυπο MANIFESTO σε πηγή ενεργείας για κάθε υπαίθρια δραστηριότητα που χρειάζεται παροχή ρεύματος.

ECO-SMART

Με το πρωτότυπο MANIFESTO, η μάρκα προβάλλει το όραμά της για ένα αυτοκίνητο με ελάχιστο περιβαλλοντικό αποτύπωμα. Καθώς το μοντέλο είναι μικρό και ελαφρύ καταναλώνει λιγότερη ενέργεια. Αυτή η ανάγκη για οικονομικές μετακινήσεις είναι κάτι που χαρακτήριζε ανέκαθεν τις επιλογές που έκανε η Dacia – το Jogger, για παράδειγμα, είναι 300 κιλά ελαφρύτερο από τους 7θέσιους ανταγωνιστές του.

Ένα μεγάλο μέρος του πρωτότυπου MANIFESTO είναι κατασκευασμένο από ανακυκλωμένο πλαστικό και υλικά που προέρχονται από χρησιμοποιημένα και κατεργασμένα πολυμερή, που ονομάζονται Starkle®.

Στο εσωτερικό τοποθετούνται επίσης φυσικά υλικά όπως ο φελλός που καλύπτει το ταμπλό. Και, όπως στα τελευταία μοντέλα της Dacia, οι διακοσμητικές επενδύσεις χρωμίου, λάμπουν δια της απουσίας τους.

Τα πρωτοποριακά ελαστικά χωρίς αέρα είναι ακόμα ένα καινοτόμο χαρακτηριστικό καθώς στοχεύουν τόσο στην φιλικότητα προς το περιβάλλον, όσο και στην οικονομία. Η θεμελιώδης αρχή είναι η αντοχή στο χρόνο: τα συγκεκριμένα ελαστικά δεν κινδυνεύουν να σκάσουν και διαρκούν όσο και το ίδιο το αυτοκίνητο.

Χρήστος Φωτιάδης, Δημοσιογράφος Αυτοκίνησης
epimeleia magazine notext