Clean Beauty: Πόσο έτοιμες είστε για την “καθαρή” ομορφιά;

Επιμέλεια: Πάτια Ιορδανίδου, Beauty Editor

Δεν χρειάζεται να είσαι η Gwyneth Paltrow για να χρησιμοποιείς φυτικά καλλυντικά που δεν περιέχουν parabens, sulfates, σιλικόνες, οξυβενζόνη, αλουμίνιο. Σήμερα όλο και περισσότερες γυναίκες στρέφονται προς μια ομορφιά απαλλαγμένη από τα παραπάνω «ύποπτα» συστατικά, υπηρετώντας μια νέα μορφή «πράσινης» καταναλωτικής συμπεριφοράς. Διαθέτουν έντονη οικολογική συνείδηση και είναι ιδιαίτερα ευαισθητοποιημένες ως προς τις πιθανές αρνητικές επιπτώσεις των χημικών ουσιών τόσο στην υγεία τους όσο και στο περιβάλλον. Έτσι, προχωρούν σε συγκεκριμένες επιλογές προϊόντων, γεμίζοντας το ντουλαπάκι του μπάνιου τους με φυτικά καλλυντικά τα οποία διαθέτουν πρώτες ύλες υψηλής φυσικής και βιολογικής αξίας και συνθέσεις φιλικές ως προς τον άνθρωπο και το περιβάλλον.

Εξοικειώνονται με το νέο λεξιλόγιο της ομορφιάς, που πλέον περιλαμβάνει «λήμματα» όπως vegan και cruelty free, δείχνοντας ιδιαίτερη προτίμηση σε brands που δεν πραγματοποιούν πειράματα σε ζώα και σε προϊόντα που δεν περιέχουν ζωικά συστατικά.

Παράλληλα, όλο και περισσότερες καταξιωμένες εταιρείες καλλυντικών παρουσιάζουν μια ειλικρινή και έμπρακτη μετατόπιση ως προς το συνολικό αποτύπωμά τους στο παγκόσμιο οικοσύστημα. Έτσι, προσανατολίζονται στη βιώσιμη χρήση υλικών, στην επιλογή συστατικών από τον… τόπο τους, ενισχύοντας την εγχώρια παραγωγή, στην εφαρμογή βιοτεχνολογικών διαδικασιών, οι οποίες σέβονται την πολύτιμη φύση και τα συστατικά της, αλλά ταυτόχρονα δημιουργούν αποτελεσματικές φόρμουλες.

Μάλιστα, στα άμεσα πλάνα τους συγκαταλέγεται η δημιουργία βιοκλιματικών εγκαταστάσεων, χωρίς τη χρήση λιπασμάτων και φαρμάκων και με στόχο τη μικρότερη κατανάλωση ενέργειας, διοξειδίου του άνθρακα ή και νερού.

Υπό αυτό το πρίσμα, η παγκόσμια εκστρατεία #waterlessbeauty, συντονίζεται απόλυτα με τον παλμό της εποχής, προωθώντας την ιδέα της απουσίας νερού ή τουλάχιστον της εξοικονόμησής του στις συνθέσεις των προϊόντων και στη διαδικασία παραγωγής τους. Στόχος της να ενημερώσει το ήδη «ψαγμένο» κοινό ως προς την υπερβολική ζήτησή του, αφού είναι το Νο1 συστατικό στις καλλυντικές φόρμουλες, και να το ευαισθητοποιήσει προς μια πιο λελογισμένη χρήση του στις υπηρεσίες της ομορφιάς. Π.Ι.