Ως ανθρώπινα όντα, τείνουμε να συμπεριφερόμαστε και να αντιδρούμε διαφορετικά από άλλα άτομα και έχουμε διαφορετικούς τρόπους για να αντιμετωπίζουμε τα συναισθήματα και τον θυμό μας.
Συχνά, μπορεί να είναι δύσκολο να αποφύγουμε τις συγκρούσεις και να εμποδίσουμε τον εαυτό μας από το να πει λόγια που πιθανώς θα βλάψουν αυτούς που αγαπάμε. Αλλά τίποτα δεν είναι τόσο σκοτεινό όσο φαίνεται- παρακάτω βρίσκονται λίγες τεχνικές που μπορούν να μας βοηθήσουν να ξεπεράσουμε τέτοιες δυσκολίες σε καθημερινή βάση.
-
Εστιάστε στο πρόβλημα
Αυτό είναι πολύ σημαντικό. Εστιάστε σε αυτό που συμβαίνει την συγκεκριμένη στιγμή και μην φέρνετε προβλήματα του παρελθόντος στο παρόν επειδή και το άλλο άτομο θα κάνει το ίδιο με αποτέλεσμα να δημιουργηθεί ένας φαύλος κύκλος διαμάχης και διαφωνίας.
-
Ακούστε το άλλο άτομο
Πριν αρχίζετε να εκφράζετε την άποψη σας, προσπαθήστε να ακούσετε πρώτα. Πραγματικά όμως να ακούσετε, όχι μόλις τελειώσει το άλλο άτομο να ξεκινήσετε να μιλάτε ανεξαρτήτως από το τι είπε. Δοκιμάστε να μπείτε στην θέση του, να καταλάβετε την πλευρά του και να τονίσετε ότι γνωρίζετε πως νιώθει.
-
Η συμπόνια και ενσυναίσθηση
Ο θυμός προκαλεί θυμό. Η συμπόνια και η ενσυναίσθηση από την άλλη, όπως καταλαβαίνετε, προκαλούν παρόμοια συναισθήματα. Ο εχθρικός και θυμωμένος τόνος θα κάνουν το άλλο άτομο να αντιδράσει ανάλογα αφού θα νιώθει πως δέχεται επίθεση. Προσπαθήστε να κάνετε το αντίθετο. Έτσι, θα νιώσει αρκετά ασφαλής ώστε να σας προσεγγίσει με τον ίδιο τρόπο. Κάντε το πρώτο βήμα!
-
Πείτε όχι στην παθητική-επιθετική συμπεριφορά
Η έμμεση κριτική και οι διακριτικές προσβολές χαρακτηρίζουν αυτή την συμπεριφορά. Προσπαθήστε να την αποφύγετε επειδή είναι ανώριμο. Αν το άλλο άτομο αντιδρά με αυτόν τον τρόπο, πείτε το! Πείτε ότι αποδοκιμάζετε αυτόν τον έμμεσο θυμό και ότι είστε πρόθυμοι να μιλήσετε και να ακούσετε. Αν ο άλλος επιμένει σε αυτή τη συμπεριφορά, τότε το μόνο που μπορείτε να κάνετε είναι να τον αγνοήσετε.
-
Επικοινωνήστε
Αν είστε πολύ θυμωμένοι, το καλύτερο είναι να περιμένετε λίγες μέρες για να ηρεμήσετε. Αλλά τότε, πρέπει να μιλήσετε με αυτό το άτομο που σας έκανε να θυμώσετε. Να είστε πολιτισμένοι, να μιλάτε ευγενικά και κάντε κατανοητή την οπτική σας.
Να είστε αποφασιστικοί- θέστε ένα στόχο και δουλέψτε για να τον πετύχετε. Αν ο στόχος σας είναι να πετύχετε μια αμοιβαία κατανόηση, μην τα παρατήσετε μέχρι να το καταφέρετε. Απλώς κάντε υπομονή. Ο έντονος τόνος της φωνής και η κριτική δεν πετυχαίνουν τίποτα και προκαλούν αντίθετα αποτελέσματα.
-
Να είστε επιεικής
Αυτό είναι πολύ δύσκολο τις περισσότερες φορές. Αλλά αν πραγματικά νοιάζεστε για το άλλο άτομο, θα πρέπει να είστε. Εστιάστε στο γεγονός πως όπως σας πλήγωσε εκείνο πιθανώς να έχετε κάνει το ίδιο- με λέξεις ή πράξεις σας.
Αν και οι δύο εκφράσετε τα συναισθήματα σας και καταλήξετε στο γεγονός πως εξακολουθείτε να νοιάζεστε ο ένας για τον άλλον παρά τον θυμό σας, τότε η συγχώρεση φαίνεται να είναι το επόμενο λογικό βήμα. Δεν θα μπορείτε να πάτε παρακάτω μέχρι να το κάνετε.
Το να μετατρέπετε τον πόνο σε θυμό δεν είναι η λύση, οπότε δοκιμάστε να καταλάβετε πρώτα τα συναισθήματα σας. Σιγουρευτείτε πως ο πόνος σας είναι δικαιολογημένος αλλά μην τον κάνετε πιο έντονο καθώς έτσι θα ακολουθήσει μόνο πόνος και περισσότερος θυμός. Δοκιμάστε να ακούσετε καλύτερα, να επικοινωνήσετε και να κατανοήσετε και το άλλο άτομο.