Σκεφτείτε τους, αλλά σκεφτείτε και τον εαυτό σας.
Παίρνετε ένα γαστρονομικό δώρο για τον αγαπημένο σας καλοφαγά; Ίσως πρέπει να συνδεθεί με το δικό σας αγαπημένο πιάτο. Σκέφτεστε κάτι χειροτεχνικό για έναν λάτρη του βελονιού; Ένα μοτίβο που αντικατοπτρίζει το στυλ σας θα μπορούσε να είναι το καταλληλότερο.
Κι αυτό γιατί, σύμφωνα με μια δημοσίευση στο Journal of Experimental Social Psychology, ένα δώρο που ενσωματώνει τα γούστα σας είναι ιδανικό.
Τόσο οι δωρητές όσο και οι παραλήπτες αναφέρουν μεγαλύτερα συναισθήματα εγγύτητας με το σύντροφό τους όταν το δώρο αντικατοπτρίζει τον δωρητή, καταλήγει η μελέτη.
Αν κάνετε κάτι μεγάλο, μην προσθέσετε μια μικρή πινελιά
Αν πιστεύετε ότι το περισσότερο είναι περισσότερο όταν πρόκειται για δώρα, ξανασκεφτείτε το! Η προσθήκη μιας γλυκιάς κάλτσας ως έξτρα σε ένα δώρο υψηλής ποιότητας απλώς αφαιρεί από τη μεγάλη σας χειρονομία.
Η Kimberlee Weaver, αναπληρώτρια καθηγήτρια μάρκετινγκ στο Virginia Tech, δήλωσε στην Journal ότι, χωρίς να το σκεφτούν, οι παραλήπτες υπολογίζουν κατά μέσο όρο τις αξίες των επιμέρους συστατικών όταν σχηματίζουν εντύπωση για το σύνολο του πακέτου.
Οπότε ίσως δώσετε το αυτοκίνητο, αλλά παραλείψτε το μπρελόκ.
Ένα έγγραφο του 2008 με τίτλο Το δώρο της ομοιότητας: Πώς τα καλά και τα κακά δώρα επηρεάζουν τις σχέσεις επισημαίνει ότι ενώ η γυναίκα δεν έχει πρόβλημα να πάρει ένα άχρηστο δώρο από έναν τύπο, δεν συμβαίνει το αντίθετο.
Οι άνδρες ένιωθαν λιγότερο όμοιοι με τις συντρόφους τους όταν το δώρο δεν έπιανε τόπο. Έτσι, η Elizabeth Dunn, καθηγήτρια ψυχολογίας στο Πανεπιστήμιο της Βρετανικής Κολομβίας, δήλωσε στην εφημερίδα ότι το καλύτερο είναι να θεματοποιήσετε το δώρο σε έναν κοινό δεσμό.
Αν δεν μοιράζεστε πολλά πράγματα εκτός από το σκι, προτιμήστε το δώρο που σχετίζεται με το σκι, είπε.
Η φιλανθρωπία αρχίζει (και τελειώνει) εκτός της λίστας δώρων
Μια στοχαστική φιλανθρωπική συνεισφορά εκτιμάται σίγουρα από το φιλανθρωπικό ίδρυμα, αλλά όχι απαραίτητα από το πρόσωπο στο όνομα του οποίου δόθηκε.
Μια δημοσίευση στο περιοδικό Organizational Behavior and Human Decision Processes εξέτασε το πώς αισθάνονται οι άνθρωποι για τα φιλανθρωπικά δώρα, και ενώ σε πολλούς άρεσε να τα δίνουν, οι περισσότεροι προτιμούσαν να παίρνουν οτιδήποτε άλλο.
Η συν-συγγραφέας της μελέτης Lisa Cavanaugh δήλωσε στην εφημερίδα ότι ακόμη και τα “πραγματικά τετριμμένα υλικά δώρα” κατατάσσονται καλύτερα από τις δωρεές.
Αλλά ό,τι κι αν κάνετε, δώστε
Το πραγματικό δώρο που κάνετε κατά τη διάρκεια των γιορτών είναι αυτό που κάνετε στον εαυτό σας – απλά και μόνο δίνοντας.
Πολλαπλές μελέτες, είτε εξετάζουν παιδιά είτε ενήλικες, αποδεικνύουν ότι εκεί βρίσκεται η πραγματική χαρά.
Οι άνθρωποι “είναι πιο ευτυχισμένοι όταν ξοδεύουν χρήματα για τους άλλους παρά για τον εαυτό τους”, δήλωσε η Lara Aknin, καθηγήτρια ψυχολογίας στο Πανεπιστήμιο Simon Fraser.