dyo-logo-200

5 απίστευτα απλά πράγματα που μπορείτε να κάνετε για να αντιμετωπίσετε την τερηδόνα

Παρά το γεγονός ότι η τερηδόνα είναι πολύ συχνή, μπορεί εύκολα να προληφθεί. Το να έχετε ένα υγιές στόμα και να είστε απαλλαγμένοι από στοματικές παθήσεις είναι στο χέρι σας. Το μόνο που χρειάζεται είναι η σωστή φροντίδα, σύμφωνα με το άρθρο της ιστοσελίδας  Dental Health.

Kορυφαίες συμβουλές για την πρόληψη της τερηδόνας:

  • Μειώστε την ποσότητα ζάχαρης (ή υδατανθράκων) που καταναλώνετε και τη συχνότητα κατανάλωσής της.
  • Βουρτσίστε τα δόντια σας τελευταία φορά το βράδυ και μία ακόμη φορά κατά τη διάρκεια της ημέρας.
  • Επιλέξτε μια φθοριούχο οδοντόκρεμα 1450ppm ως έναν αποτελεσματικό τρόπο για να προλάβετε τη φθορά των δοντιών.
  • Ο οδοντίατρός σας μπορεί να σας συνταγογραφήσει οδοντόκρεμα με υψηλότερη περιεκτικότητα σε φθόριο, εάν διατρέχετε αυξημένο κίνδυνο τερηδόνας.
  • Αποφύγετε να ξεπλένετε το στόμα σας με νερό μετά το βούρτσισμα. Αντ’ αυτού φτύστε την οδοντόκρεμα. Έτσι διασφαλίζετε ότι το φθόριο παραμένει στα δόντια σας.
  • Φροντίδα των δοντιών σας

Το σχολαστικό βούρτσισμα των δοντιών σας το τελευταίο πράγμα το βράδυ και τουλάχιστον άλλη μία φορά κατά τη διάρκεια της ημέρας, με μια φθοριούχο οδοντόκρεμα 1450ppm είναι ο πιο αποτελεσματικός τρόπος για την πρόληψη της τερηδόνας.

Βεβαιωθείτε ότι βουρτσίζετε τις εσωτερικές, εξωτερικές και δαγκωτές επιφάνειες των δοντιών σας και κατά μήκος της γραμμής των ούλων. Αυτό θα πρέπει να διαρκεί περίπου δύο λεπτά.

Η χρήση “μεσοδόντιων” βουρτσών ή οδοντικού νήματος ή ταινίας, βοηθά επίσης στην απομάκρυνση της πλάκας από τα δόντια σας ανάμεσα στα δόντια σας και στο σημείο όπου αυτά συναντούν τα ούλα. Αυτές είναι περιοχές στις οποίες δεν μπορεί να φτάσει μια συνηθισμένη οδοντόβουρτσα.

Μειώστε την ποσότητα και τη συχνότητα κατανάλωσης ζάχαρης και υδατανθράκων

Να καταναλώνετε λιγότερο συχνά ζαχαρούχα τρόφιμα και ποτά. Αποφύγετε τα ανθυγιεινά σνακ μεταξύ των γευμάτων, για να περιορίσετε τον αριθμό των φορών που τα δόντια σας δέχονται επίθεση από την πλάκα.

Το μάσημα τσίχλας χωρίς ζάχαρη μετά το γεύμα μπορεί να βοηθήσει το στόμα σας να παράγει περισσότερο σάλιο, το οποίο συμβάλλει στην εξουδετέρωση των οξέων που έχουν σχηματιστεί.

Θέλετε επίσης να αποφεύγετε τη ζάχαρη πριν πάτε για ύπνο. Αυτό συμβαίνει επειδή παράγετε λιγότερο σάλιο ενώ κοιμάστε. Χωρίς υγιή παραγωγή σάλιου, η τερηδόνα είναι πιο πιθανή.

Προσέξτε τα φάρμακα που περιέχουν ζάχαρη και ζητήστε τη συμβουλή ενός γενικού ιατρού για εναλλακτικές λύσεις χωρίς ζάχαρη.

Επισκεπτόμενοι έναν οδοντίατρο

Η τακτική επίσκεψη στην οδοντιατρική σας ομάδα, όσο συχνά σας συστήνουν, μπορεί να σας βοηθήσει να διαχειριστείτε τη στοματική σας υγεία, συμπεριλαμβανομένου του τρόπου πρόληψης της τερηδόνας.

Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι η οδοντιατρική σας ομάδα μπορεί να εντοπίσει τη φθορά των δοντιών σε πρώιμα στάδια και να αντιμετωπίσει την πάθηση πριν προλάβει να επιδεινωθεί. Χωρίς αυτή την παρέμβαση, μια τερηδόνα θα χρειαστεί σφράγισμα ή, σε πιο σοβαρές περιπτώσεις, την πλήρη αφαίρεση του δοντιού.

Μπορούν επίσης να σας βοηθήσουν με συμβουλές και πληροφορίες για να σας βοηθήσουν να φροντίζετε το στόμα σας στο σπίτι. Μπορούν να σας δείξουν τις σωστές τεχνικές καθαρισμού, να σας συμβουλεύσουν σχετικά με τα προϊόντα που πρέπει να χρησιμοποιείτε και να σας δώσουν οδηγίες σχετικά με το πώς η διατροφή και ο τρόπος ζωής σας μπορεί να επηρεάζουν τη στοματική σας υγεία.

Φθόριο

Το φθόριο είναι ένα μέταλλο που μπορεί να βρεθεί φυσικά σε πολλά τρόφιμα και σε όλο το πόσιμο νερό. Η ποσότητα φθορίου στο νερό ποικίλλει από περιοχή σε περιοχή.

Το φθόριο μπορεί να βοηθήσει σημαντικά στην υγεία των δοντιών, καθώς ενισχύει το σμάλτο των δοντιών, καθιστώντας το πιο ανθεκτικό στην τερηδόνα.

Το μεγαλύτερο μέρος του φθορίου μας, ωστόσο, βρίσκεται στην οδοντόκρεμα. Όταν αγοράζετε οδοντόκρεμα, βεβαιωθείτε ότι περιέχει φθόριο.

Μερικές φορές, η οδοντιατρική σας ομάδα μπορεί να επιλέξει να σας δώσει συνταγή για οδοντόκρεμα που περιέχει υψηλότερα επίπεδα φθορίου. Μπορεί να το κάνουν αυτό εάν έχετε κάποιο από τα σημάδια που σχετίζονται με την τερηδόνα ή εάν διατρέχετε αυξημένο κίνδυνο τερηδόνας.

Κοινοποίησε αυτο το άρθρο:

Facebook
Twitter
Pinterest
WhatsApp
Email

Σχετικά άρθρα:

Ανακάλυψε το τελευταίο τεύχος του Δ.Υ.Ο.

Περισσότερα Άρθρα

kali ugeia sunentefksi
«Για καλή υγεία χρειάζεται μέτρο και κοινή λογική»
p kormas article
«Το τοπίο στην oρθοπαιδική αλλάζει συνεχώς»
klentzeris upogenitikotita
Πώς η πανδημία COVID19 προκάλεσε πτώση των γεννήσεων στην Ευρώπη και στην χώρα μας
antidoto pathitikotita
Η πανδημία απο την σκοπιά της ομάδας "Αντίδοτο στην Παθητικότητα"
main banner foitites
Ε.Φ.Φ.Ε: " Η πανδημία αποτέλεσε πρόκληση για εμάς "
kostas sirigos 1
Έχει σημασία να αποκτήσουμε παιδεία και κουλτούρα πρόληψης;
prwtovoulia newn
Πώς ο covid-19 άλλαξε την ζωή της νεολαίας
MINA GKAGKA COVER
ΜΙΝΑ ΓΚΑΓΚΑ «Είμαστε έτοιμοι για το δεύτερο κύμα»
stefanos kales
«Πιθανό να έχουμε εμβόλιο για τον COVID το φθινόπωρο ή τον χειμώνα»
mouzaka cover
Συνέντευξη της Λυδίας Μουζάκα στο περιοδικό Ciao