dyo-logo-200

Υγιεινές τροφές για να τρώτε κατά τη διάρκεια του χειμώνα

Οι παρακάτω επιλογές τροφίμων δεν είναι μόνο υγιεινές, αλλά ξέρατε ότι μπορούν επίσης να τονώσουν τη διάθεσή σας; Η ψυχολόγος Susan Albers, PsyD, προσθέτει στις συστάσεις της Czerwony, παρακάτω, τα δικά της αγαπημένα τρόφιμα που είναι πλούσια σε βιταμίνη D, σύμφωνα με το άρθρο της ιστοσελίδας Cleveland Clinic.

Ριζώδη λαχανικά

Τα τοπικά προϊόντα μπορεί να είναι δύσκολο να βρεθούν όταν ο κρύος καιρός εμποδίζει την ανάπτυξη των καλλιεργειών. Αλλά τα ριζώδη λαχανικά, όπως τα παντζάρια, τα καρότα και τα γογγύλια, αντέχουν στο κρύο, οπότε οι τοπικοί αγρότες μπορούν να παρέχουν φρέσκα προϊόντα – και εσείς να αποκομίσετε τα οφέλη. Ψήστε τα καρότα για να πάρετε β-καροτένιο ή βράστε τα γογγύλια για βιταμίνες C και Α.

Τροφές πλούσιες σε βιταμίνη d

“Τα πλούσια σε βιταμίνη D τρόφιμα είναι το νούμερο ένα τρόφιμο που πρέπει να σκεφτείτε να προσθέσετε στο μενού σας κατά τους χειμερινούς μήνες. Οι άνθρωποι που έχουν περισσότερο συναισθηματικό φαγητό κατά τη διάρκεια του φθινοπώρου έχει αποδειχθεί ότι έχουν χαμηλότερα επίπεδα βιταμίνης D, τα οποία σχετίζονται με περισσότερο άγχος και κατάθλιψη”, εξηγεί ο Dr. Albers.

Ο Dr. Albers λέει ότι μια εξαιρετική πηγή βιταμίνης D είναι τα μανιτάρια shitake. Άλλες καλές επιλογές είναι ο σολομός, οι κρόκοι αυγών, τα εμπλουτισμένα δημητριακά, το γάλα και το κόκκινο κρέας.

 Βρώμη

Η βρώμη είναι κάτι πολύ περισσότερο από μια βολική τροφή για πρωινό- παρέχει επίσης θρεπτικά συστατικά που είναι απαραίτητα κατά τη διάρκεια του χειμώνα. Η βρώμη μπορεί να αλλάξει με την προσθήκη ζεστών μπαχαρικών όπως η κανέλα, το κάρδαμο και το μοσχοκάρυδο, χωρίς να προσθέσετε θερμίδες, λίπος, ζάχαρη ή αλάτι. Η βρώμη έχει υψηλή περιεκτικότητα σε ψευδάργυρο (σημαντικό για τη σωστή λειτουργία του ανοσοποιητικού συστήματος) και διαλυτές φυτικές ίνες (που σχετίζονται με την υγεία της καρδιάς). Αν και η στιγμιαία  βρώμη είναι πιο βολική, είναι λίγο πιο ακριβή. Για να τρώτε υγιεινά με χαμηλό προϋπολογισμό, προτιμήστε την παλιομοδίτικη βρώμη.

Σούπα

Η σούπα είναι το τέλειο φαγητό του χειμώνα – αρκεί να συγκρατήσετε την κρέμα γάλακτος, το αλάτι και το βοδινό κρέας. Αναζητήστε συνταγές σούπας που απαιτούν ζωμό κοτόπουλου, ζωμό λαχανικών ή νερό ως βάση και περιλαμβάνουν πολλά λαχανικά. Προσθέτοντας κονσερβοποιημένα ή αποξηραμένα φασόλια ή φακές στις σούπες προσθέτετε πρωτεΐνες χωρίς λιπαρά καθώς και τις απαραίτητες φυτικές ίνες. Τόσο η πρωτεΐνη όσο και οι φυτικές ίνες περιορίζουν την όρεξή σας επιβραδύνοντας την πέψη και ελέγχοντας τα σάκχαρα του αίματος, τα οποία μπορούν να βοηθήσουν στον έλεγχο της πείνας και να βοηθήσουν στη διάθεση. Συνδυάστε τη σούπα σας με μια πλευρά από κράκερς 100% ολικής άλεσης για μια δόση δημητριακών.

Σνακ που ενισχύουν τη διάθεση

Οι λιγούρες και το συναισθηματικό φαγητό είναι επίσης συνηθισμένα φαινόμενα αυτή την εποχή του χρόνου. Προσπαθήστε να αποφύγετε να αρπάξετε αυτά τα ζαχαρούχα και επεξεργασμένα σνακ, τα οποία μπορούν να ρίξουν τη διάθεσή σας με την πάροδο του χρόνου. Αντ’ αυτού, ο Dr. Albers συνιστά γλυκοπατάτες, παντζάρια και καρύδια. Τα πικάντικα ψητά ρεβίθια είναι μια άλλη εναλλακτική λύση.

Επιλογές που ενισχύουν το ανοσοποιητικό

Ο Dr. Albers λέει ότι αυτό που τρώτε μπορεί να επηρεάσει όχι μόνο τη διάθεση και τον ύπνο σας αλλά και το ανοσοποιητικό σας σύστημα.

“Ένα από τα καλύτερα πράγματα που μπορείτε να κάνετε για να βοηθήσετε το ανοσοποιητικό σας σύστημα και να ενισχύσετε τη διάθεσή σας είναι να προσθέσετε τροφές με υψηλή περιεκτικότητα σε βιταμίνη C. Αυτές είναι τροφές όπως τα εσπεριδοειδή, τα πορτοκάλια, τα μάνγκο, τα λεμόνια, τα ακτινίδια, αλλά βρίσκονται επίσης στο μπρόκολο, τις πιπεριές και τις φράουλες”, λέει.

Πικάντικο ρολό τόνου

Για μια εκπληκτική εναλλακτική λύση στα τυπικά comfort foods -που συχνά είναι φορτωμένα με λίπος και ζάχαρη- δοκιμάστε σούσι. Επιλέξτε ρολά επενδεδυμένα με τόνο ή σολομό. Και τα δύο είναι καλές πηγές βιταμίνης D. Κατά τη διάρκεια των χειμερινών μηνών, όταν έχετε περιορισμένη έκθεση στον ήλιο, οι τροφικές πηγές της υγιούς για τα οστά βιταμίνης γίνονται ακόμη πιο απαραίτητες. Η ανεπάρκεια βιταμίνης D συνδέεται με μειωμένη ανάπτυξη, αποδυνάμωση των οστών και ακόμη και με τον κίνδυνο καρδιακών παθήσεων.

Μπρόκολο και κουνουπίδι

Εκτός από το εμβόλιο κατά της γρίπης και το τακτικό πλύσιμο των χεριών σας, αυτά τα σταυρανθή λαχανικά μπορεί να είναι η κορυφαία άμυνά σας κατά της χειμερινής ασθένειας. Το μπρόκολο και το κουνουπίδι είναι και τα δύο πλούσια σε βιταμίνη C, η οποία σχετίζεται με την ενισχυμένη λειτουργία του ανοσοποιητικού συστήματος. Αν δεν μπορείτε να βρείτε φρέσκες εκδοχές, μην ανησυχείτε – το κατεψυγμένο μπρόκολο και το κουνουπίδι είναι εξίσου θρεπτικά.

Κοινοποίησε αυτο το άρθρο:

Facebook
Twitter
Pinterest
WhatsApp
Email

Σχετικά άρθρα:

Ανακάλυψε το τελευταίο τεύχος του Δ.Υ.Ο.

Περισσότερα Άρθρα

kali ugeia sunentefksi
«Για καλή υγεία χρειάζεται μέτρο και κοινή λογική»
p kormas article
«Το τοπίο στην oρθοπαιδική αλλάζει συνεχώς»
klentzeris upogenitikotita
Πώς η πανδημία COVID19 προκάλεσε πτώση των γεννήσεων στην Ευρώπη και στην χώρα μας
antidoto pathitikotita
Η πανδημία απο την σκοπιά της ομάδας "Αντίδοτο στην Παθητικότητα"
main banner foitites
Ε.Φ.Φ.Ε: " Η πανδημία αποτέλεσε πρόκληση για εμάς "
kostas sirigos 1
Έχει σημασία να αποκτήσουμε παιδεία και κουλτούρα πρόληψης;
prwtovoulia newn
Πώς ο covid-19 άλλαξε την ζωή της νεολαίας
MINA GKAGKA COVER
ΜΙΝΑ ΓΚΑΓΚΑ «Είμαστε έτοιμοι για το δεύτερο κύμα»
stefanos kales
«Πιθανό να έχουμε εμβόλιο για τον COVID το φθινόπωρο ή τον χειμώνα»
mouzaka cover
Συνέντευξη της Λυδίας Μουζάκα στο περιοδικό Ciao