dyo-logo-200

Πώς να προλάβετε το κρυολόγημα;

Τρώτε πολλά έντονα χρωματιστά φρούτα και λαχανικά

Λαχανικά όπως οι γλυκοπατάτες, το κολοκύθι και τα παντζάρια είναι πλούσια σε β-καροτένιο, το οποίο το σώμα μας μετατρέπει σε βιταμίνη Α. Χρειαζόμαστε τη βιταμίνη Α για να διατηρήσουμε τους βλεννογόνους της μύτης και των πνευμόνων μας αρκετά ανθεκτικούς ώστε να αμυνθούν έναντι των λοιμώξεων. Άλλες τροφές που πρέπει να συμπεριλάβετε είναι τα πορτοκαλί και κόκκινα φρούτα, όπως τα πορτοκάλια, το μάνγκο, τα βερίκοκα και το πεπόνι,  σύμφωνα με το άρθρο της ιστοσελίδας BCC  Good Food.

Προσθέστε το σκόρδο και το κρεμμύδι στα πιάτα

Αυτή η καταπληκτική οικογένεια λαχανικών περιέχει ισχυρά έλαια που έχουν αντιμικροβιακή δράση, οπότε μπορούν να βοηθήσουν στην προστασία από βακτηριακές και ιογενείς λοιμώξεις. Υποστηρίζουν επίσης την καλή υγεία του εντέρου ως πρεβιοτικά προωθώντας την ανάπτυξη υγιών βακτηρίων.

Οι δοκιμές που υποστηρίζουν την αποτελεσματικότητα του σκόρδου στην πρόληψη του κοινού κρυολογήματος ήταν κακής ποιότητας μέχρι σήμερα, οπότε υπάρχουν ελάχιστα κλινικά στοιχεία. Όμως, καθώς τόσο το σκόρδο όσο και το κρεμμύδι έχουν εντυπωσιακά οφέλη για την υγεία, αξίζει να τα συμπεριλάβετε στη διατροφή σας. Αν μισείτε την αναπνοή σκόρδου ή την ισχυρή επίγευση, αναζητήστε το ζυμωμένο μαύρο σκόρδο. Έχει πλούσια βαλσαμική γεύση και λέγεται ότι είναι δύο φορές πιο δραστικό από το κανονικό σκόρδο, χωρίς τις δυσμενείς μετενέργειες!

Τρώτε αρκετή βιταμίνη C

Η υπερδύναμη βιταμίνη C θεωρείται εδώ και καιρό η ιδανική προφύλαξη από το κοινό κρυολόγημα και ορισμένοι επιμένουν ότι μπορεί να βοηθήσει όταν έχετε ήδη υποκύψει. Ωστόσο, οι μελέτες δείχνουν ότι οι υψηλές δόσεις βιταμίνης C είναι πιο σημαντικές για τα άτομα που εκτίθενται σε σύντομες περιόδους έντονης σωματικής καταπόνησης, όπως οι αθλητές αντοχής, ή όσοι ζουν σε πολύ κρύο περιβάλλον.

Για τους υπόλοιπους από εμάς, η καθημερινή κατανάλωση άφθονων φρούτων και λαχανικών θα πρέπει να μας δίνει αρκετή βιταμίνη C για να υποστηρίξουμε την υγιή λειτουργία του ανοσοποιητικού συστήματος. Αυτά περιλαμβάνουν φυλλώδη, σκουροπράσινα λαχανικά όπως σέσκουλα και σπανάκι, πιπεριές, μπρόκολο, αρακά, ακτινίδια και εσπεριδοειδή.

Πάρτε αρκετή βιταμίνη D μέσω του ηλιακού φωτός ή της τροφής

Η βιταμίνη D είναι ένα σημαντικό θρεπτικό συστατικό για τη συνολική υγεία και μελέτες έχουν δείξει ότι τα άτομα με χαμηλή περιεκτικότητα σε αυτή τη ζωτικής σημασίας βιταμίνη διατρέχουν μεγαλύτερο κίνδυνο λοιμώξεων, συμπεριλαμβανομένων εκείνων του ανώτερου αναπνευστικού συστήματος. Κατά τους χειμερινούς μήνες, τα χαμηλά επίπεδα ηλιακής ακτινοβολίας σημαίνουν ότι πρέπει να λαμβάνουμε τη βιταμίνη D από τη διατροφή μας. Υπάρχουν λίγες μόνο πηγές τροφής, από τις οποίες οι καλύτερες είναι τα λιπαρά ψάρια, όπως ο σολομός και το σκουμπρί, τα αυγά και τα μανιτάρια. Η τακτική κατανάλωση μιας σειράς από αυτές τις τροφές κατά τη διάρκεια των χειμερινών μηνών είναι ένας καλός τρόπος για να αυξήσετε τα επίπεδα της βιταμίνης D.

Τρώτε περισσότερη βρώμη και κριθάρι

Δημητριακά όπως η βρώμη και το κριθάρι είναι πλούσια σε υδατοδιαλυτές φυτικές ίνες που ονομάζονται β-γλυκάνες, οι οποίες, εκτός από το να μας κρατούν χορτάτους και ικανοποιημένους, έχουν πολύτιμη ανοσορυθμιστική δράση – αυξάνοντας τον αριθμό και τη λειτουργία των προστατευτικών κυττάρων του ανοσοποιητικού συστήματος.

Διατηρήστε το έντερό σας υγιές

Είναι εδώ και καιρό γνωστό ότι η καλή υγεία του εντέρου είναι ζωτικής σημασίας για τη διατήρηση της φυσικής κατάστασης και της ευεξίας. Στην πραγματικότητα, περισσότερο από το 60% της ανοσολογικής μας άμυνας βρίσκεται κατά μήκος του βλεννογόνου του εντέρου μας, οπότε η διατήρησή του σε άριστη κατάσταση αποτελεί την πρώτη γραμμή άμυνας κατά των λοιμώξεων. Η συμπερίληψη προβιοτικών τροφών όπως το ζωντανό γιαούρτι, το κεφίρ, το kimchi και το ξινολάχανο μπορεί να βοηθήσει στην τροφοδοσία των καλών βακτηρίων στο έντερο, αλλά εισάγετε αυτές τις τροφές σταδιακά για να δώσετε χρόνο στο σύστημά σας να προσαρμοστεί.

Πλύνετε τα χέρια σας (και καθαρίστε το τηλέφωνό σας!)

Όταν έρχεται η εποχή του κρυολογήματος και της γρίπης, αξίζει να δίνετε προσοχή στις συνήθειες υγιεινής σας. Αν θέλετε πραγματικά να αποφύγετε το κρυολόγημα, να είστε σχολαστικοί – σκουπίστε τυχόν κοινόχρηστα πληκτρολόγια και τηλέφωνα με ένα αντισηπτικό μαντηλάκι πριν τα χρησιμοποιήσετε. Πλένετε συχνά τα χέρια σας και κρατήστε τα μακριά από το πρόσωπό σας – ιδίως από το στόμα και τη μύτη.

Κάντε ένα ζεστό και κρύο ντους

Είναι μια ασυνήθιστη συμβουλή, αλλά ίσως αξίζει να τη δοκιμάσετε αν θέλετε πραγματικά να αποφύγετε το κρυολόγημα. Μια μελέτη διαπίστωσε ότι η εναλλαγή της θερμοκρασίας ενός καθημερινού ντους από ζεστό σε κρύο (περίπου κάθε 2-3 λεπτά) δημιουργεί μια αντίδραση του σώματος που αυξάνει την παραγωγή λευκών αιμοσφαιρίων. Αυτός είναι ένας τρόπος για να βεβαιωθείτε ότι είστε ξύπνιοι από το πρώτο πράγμα που θα κάνετε το πρωί!

Κοινοποίησε αυτο το άρθρο:

Facebook
Twitter
Pinterest
WhatsApp
Email

Σχετικά άρθρα:

Ανακάλυψε το τελευταίο τεύχος του Δ.Υ.Ο.

Περισσότερα Άρθρα

kali ugeia sunentefksi
«Για καλή υγεία χρειάζεται μέτρο και κοινή λογική»
p kormas article
«Το τοπίο στην oρθοπαιδική αλλάζει συνεχώς»
klentzeris upogenitikotita
Πώς η πανδημία COVID19 προκάλεσε πτώση των γεννήσεων στην Ευρώπη και στην χώρα μας
antidoto pathitikotita
Η πανδημία απο την σκοπιά της ομάδας "Αντίδοτο στην Παθητικότητα"
main banner foitites
Ε.Φ.Φ.Ε: " Η πανδημία αποτέλεσε πρόκληση για εμάς "
kostas sirigos 1
Έχει σημασία να αποκτήσουμε παιδεία και κουλτούρα πρόληψης;
prwtovoulia newn
Πώς ο covid-19 άλλαξε την ζωή της νεολαίας
MINA GKAGKA COVER
ΜΙΝΑ ΓΚΑΓΚΑ «Είμαστε έτοιμοι για το δεύτερο κύμα»
stefanos kales
«Πιθανό να έχουμε εμβόλιο για τον COVID το φθινόπωρο ή τον χειμώνα»
mouzaka cover
Συνέντευξη της Λυδίας Μουζάκα στο περιοδικό Ciao