Ένα από τα πράγματα με τα οποία αγωνιζόμαστε όλοι, άνδρες και γυναίκες, είναι η εμφάνισή μας. Οι περισσότεροι από εμάς νιώθουμε άσχημοι όλη την ώρα. Πότε συμβαίνει αυτό; Μπορεί να συμβεί σε οποιαδήποτε στιγμή.  Όταν είμαστε στα εφηβικά μας χρόνια περνάμε μια δύσκολη φάση με την εξωτερική μας εμφάνιση και προσπαθούμε να δείξουμε όσο πιο ωραίοι, γίνεται.  Όταν είμαστε 30 ή 40 χρονών, βρισκόμαστε στην φάση που ‘’αφήνουμε τον εαυτό μας’’  για παράδειγμα παίρνουμε μερικά κιλά παραπάνω. Η προσωπικότητα είναι απείρως πιο σημαντική από την εμφάνισή σας, αλλά είναι δύσκολο να μην ανησυχούμε μερικές φορές για τη φυσική μας εμφάνιση. Αυτό ισχύει ιδιαίτερα αν δεν είμαστε τυχεροί στην αγάπη… Μπορούμε να ενοχοποιήσουμε την εμφάνισή μας  ακόμα και αν δεν  έχει καμία σχέση με την εμφάνιση. Ακολουθούν μερικές συμβουλές για το πώς να σταματήσετε να μισείτε τη φυσική σας εμφάνιση και να αρχίσετε να αγαπάτε το δικό σας ‘’φαίνεστε’’, σύμφωνα με το άρθρο της ιστοσελίδαςBetter Help.

  • Εστιάστε στα μέρη του σώματος σας που αγαπάτε και σας αρέσουν πιο πολύ

Ίσως δεν σας αρέσει η μύτη σας, αλλά αγαπάτε τα πόδια σας. Ίσως αισθάνεστε ότι το στήθος σας είναι πολύ μικρό, αλλά ότι έχετε μεγάλους γλουτούς. Αγκαλιάστε εκείνα τα μέρη του σώματός σας που αγαπάτε και αποδεχτείτε ότι κανένας από εμάς δεν είναι τέλειος. Και, ενώ μπορεί να νομίζετε ότι  η μύτη σας είναι τεράστια ή στραβή, αλλά στα άλλα άτομα να μην φαίνεται έτσι ή να μην το έχουν παρατηρήσει.  Μερικά πράγματα που μπορεί να θεωρείται εσείς ελαττώματα, ένα άλλο άτομο μπορεί να σας αγαπά για αυτά.

  • Ντυθείτε για να τονίσετε εκείνα τα μέρη του σώματός σας που αγαπάτε όχι για κανέναν άλλο, αλλά για τον εαυτό σας.

Μπορεί να κάνει θαύματα για την αυτοεκτίμησή σας όταν ξέρετε ότι φαίνεστε καλοί – για να ταιριάξετε με όλους τους άλλους αν σας κρίνουν για αυτό που φοράτε ή αν δεν παρατηρήσουν τα ίδια μέρη που νομίζετε ότι φαίνονται υπέροχα. Το μόνο άτομο που πρέπει να αισθάνεται καλά για το σώμα σας στο τέλος της ημέρας είναι εσείς. Και αν πρέπει να ντυθείτε μερικές φορές για να υπενθυμίσετε στον εαυτό σας πόσο φοβερό είναι το σώμα σας πραγματικά, τότε δεν υπάρχει κανένα κακό σε αυτό!

  • Θυμίστε στον εαυτό σας να χαμογελάτε

Είναι αλήθεια  όταν χαμογελάς, φτιάχνεται η διάθεσή σου και όταν χαμογελάτε, ανεβάζετε τη διάθεση των γύρω σας. Η ευτυχία είναι μεταδοτική. Τώρα, αυτό δεν σημαίνει ότι πρέπει να γυρίζεις συνεχώς το χαμόγελο σαν ανίδεος ανόητος, αλλά υπενθυμίζοντας στον εαυτό σου να χαμογελάς  όταν δεν αισθάνεσαι καλά  μπορεί να σε κάνει να νιώσεις καλύτερα. Αλλά το να θυμάστε να χαμογελάτε κάθε φορά μπορεί να κάνει θαύματα για τη διάθεσή σας, κάτι που μπορεί επίσης να σας κάνει να νιώσετε όμορφα και μέσα σας.

  • Κάνετε και τους άλλους να νιώθουν όμορφα

Μπορεί να διαπιστώσετε ότι εάν είστε γενναιόδωροι με τις φιλοφρονήσεις σας σε άλλους, μπορεί να καταλήξετε να λαμβάνετε περισσότερα κομπλιμέντα πίσω από ό, τι περιμένατε ποτέ, κάτι που μπορεί να βελτιώσει τη διάθεσή σας καθημερινά. Επιπλέον, όσο περισσότερα πράγματα σκέφτεστε όταν κάνετε κομπλιμέντα σε άλλους, τόσο πιο θετικά χαρακτηριστικά μπορείτε να ανακαλύψετε στον εαυτό σας.

Ας πάρουμε, για παράδειγμα, μια μελέτη που διεξήχθη το 2016 από ερευνητές του Πανεπιστημίου Ηλεκτρονικής Επιστήμης και Τεχνολογίας της Κίνας, η οποία διαπίστωσε ότι οι άνδρες που λένε  κομπλιμέντα στις γυναίκες θεωρούνται πιο ελκυστικοί. Σκεφτείτε το για ένα δευτερόλεπτο. Φανταστείτε έναν άνδρα (ή γυναίκα, ανάλογα με την προτίμησή σας), να έρχεται σε σας και να σας λέει:

“Τα μαλλιά σου φαίνονται όμορφα σε αυτό το φως.”

Σίγουρα θα απαντήσεις αμέσως: Αλήθεια και θα χαρείς για αυτό που μόλις άκουσες

Αυτός ο τρόπος λειτουργεί!  Με το να κάνετε κομπλιμέντα στους άλλους φαίνεστε πιο ελκυστικός και θα ανεβάσει και την δική σας αυτοπεποίθηση.

  • Αποφύγετε την αρνητικότητα 

Από την άλλη πλευρά, μην υποβιβάζετε τον εαυτό σας συνεχώς. Πολλοί άνθρωποι το κάνουν αυτό ως μηχανισμό άμυνας, προτού οι άλλοι βρουν  την ευκαιρία να τους υποβιβάσουν κάτω, αλλά μειώνει την αυτοεκτίμησή σας. Οι ειδικοί σας προτείνουν να προσδιορίσετε τι προκαλεί αυτά τα σχόλια όταν τα λέτε. Είναι όταν βρίσκεστε κοντά σε ένα συγκεκριμένο άτομο; Σε ένα συγκεκριμένο μέρος; Όταν περιορίζετε αυτό που σας προκαλεί να πείτε αυτά τα πράγματα, για τον εαυτό σας μπορείτε να λάβετε μέτρα ενάντια σε αυτό το είδος συμπεριφοράς.

  • Διώξτε τους τοξικούς ανθρώπους από την ζωή σας

Όταν έχετε μια τοξική σχέση με κάποιον, μπορεί να μειώσει άλλες πτυχές της ζωής σας. Αυτό ισχύει ιδιαίτερα εάν αυτή η τοξική σχέση είναι με κάποιον με τον οποίο ζείτε. Όταν πρέπει να έρχεστε σπίτι σε κάποιον που κάθε μέρα δεν σας βοηθά να αισθανθείτε και να είστε ο καλύτερος εαυτός  σας, μπορεί να σας επηρεάσει αρνητικά σε άλλους τομείς της ζωής σας, από τις κοινωνικές σας σχέσεις έως τις επαγγελματικές σας.

Το να διώχνετε τους τοξικούς ανθρώπους από την ζωή σας θα σας κάνει να νιώσετε καλύτερα. Μπορεί επίσης να είναι δύσκολο, οπότε αν αισθάνεστε την ανάγκη να μιλήσετε με έναν επαγγελματία για συμβουλές σχετικά με το πώς να το κάνετε αυτό, μην διστάσετε. Η ζωή είναι πολύ μικρή για να την ξοδέψετε με άτομα που δεν σας εκτιμούν ή δεν σας κάνουν να νιώθετε καλά για τον εαυτό σας.

  • Να είστε ο εαυτός σας!

Απλά να είστε εσείς!  Ερωτευτείτε το πρόσωπό σας χωρίς μακιγιάζ. Θα διαπιστώσετε ότι μπορεί να αγαπάτε τη φυσική σας εμφάνιση περισσότερο όταν δεν χρειάζεται να ασχολείστε τόσο πολύ  με την εμφάνισή σας κάθε μέρα. Όλη αυτή η συντήρηση μπορεί να σας κάνει να νιώθετε άσχημα με την εμφάνισή σας. Μην ασχοληθείτε τόσο πολύ με αυτό,  όσο λιγότερη δουλειά κάνετε για να “διορθώσετε” τον εαυτό σας, τόσο περισσότερο μπορεί να συνειδητοποιήσετε ότι δεν χρειάζεστε πολύ “επιδιόρθωση”.

  • Υιοθετήστε έναν υγιή τρόπο ζωής

Η άσκηση και η σωστή διατροφή έχουν γίνει κλισέ στην κοινωνία μας, αλλά είναι πράγματα αλήθεια, όσο καλύτερα τρώτε και όσο περισσότερο ασκείστε, τόσο καλύτερα αισθάνεστε. Πρώτον, τονώνετε το ανοσοποιητικό σας σύστημα.

Δεύτερον, βλέπετε στον καθρέφτη σας ένα ωραίο και γυμνασμένο σώμα.

Τρίτον, η άσκηση απελευθερώνει εκείνες τις «χαρούμενες χημικές ουσίες» στον εγκέφαλό σας, όπως η ντοπαμίνη, που ανεβάζουν τη διάθεσή σας.

Αντιμετωπίστε το σώμα σας σωστά και θα σας μεταχειρίζεται σωστά. Επιπλέον, η άσκηση σας κάνει να φαίνεστε πολύ νεότεροι, οπότε ενώ μπορεί να έχετε ακόμη γκρίζα μαλλιά και ρυτίδες στα 50 σας, θα εξακολουθείτε να φαίνεστε νεότεροι από τα χρόνια σας. Και δεν υπάρχει τίποτα καλύτερο από το να  πιστεύει κάποιος ότι είστε πέντε έως δέκα χρόνια νεότερος από ότι στην πραγματικότητα είστε.

  • Αποδεχτείτε την γήρανση

Όλοι το κάνουμε. Βλέπουμε μια διασημότητα που έχει την ίδια ηλικία με εμάς, και μειώνουμε τον εαυτό μας. Πώς μπορεί ακόμα να έχει τόσο επίπεδο στομάχι, τόσο λίγες ρυτίδες και το φυσικό χρώμα των μαλλιών της; Λοιπόν, το πρώτο πράγμα: πρέπει να θυμάστε ότι οι διασημότητες έχουν μια ομάδα ανθρώπων που εργάζονται καθημερινά για να διασφαλίσουν ότι είναι έτοιμοι για τις κάμερες. Ενώ μπορεί να μην  φαίνεται, η φυσική τους εμφάνιση κρύβεται κάτω από πολύ μακιγιάζ και λακ.

Δεύτερον, το να φαίνονται  όμορφοι είναι η δουλειά τους. Πιθανότατα δεν είναι διασκεδαστικό για την πλειοψηφία, καθώς πρέπει να ασχολούνται με θεραπείες, spa, αποτριχώσεις και να περνάνε ώρες ατελείωτες στα κέντρα αισθητικής,  στις καθημερινές τους δραστηριότητες. Επιπλέον, έχουν τα χρήματα να ξοδέψουν σε όλα τα τελευταία και μεγαλύτερα προϊόντα και την πλαστική χειρουργική για να φανούν σαν να εξαπατούν τη γήρανση όταν πραγματικά, το ρολόι τελειώνει για όλους μας τελικά. Κανείς δεν είναι άνοσος από τη γήρανση.

Αντ ‘αυτού, εστιάστε σε εκείνα τα πράγματα στη ζωή σας που σας κάνουν ευτυχισμένους. Μπορεί να έχετε παραπανήσια κιλά από τις μέρες της εγκυμοσύνης σας, αλλά έχετε επίσης εκείνα τα υπέροχα παιδιά που κάνουν τη ζωή σας ακόμα καλύτερη τώρα και που δεν θα μπορούσατε να φανταστείτε να ζείτε χωρίς αυτά.  Μόλις αρχίσετε να βλέπετε τη θετική πλευρά των πραγμάτων, ίσως διαπιστώσετε ότι η γήρανση δεν είναι τόσο κακή.

Photos by: Freepik