Δεν κοιμάστε αρκετά:Ο επαρκής ύπνος βοηθά το σώμα να ξεκουραστεί και να προετοιμαστεί για την καταπολέμηση των λοιμώξεων, των βακτηρίων, των ιών και άλλων ερεθισμάτων. Αν δεν κοιμάστε αρκετά, το σώμα σας δεν έχει την ευκαιρία να καταπολεμήσει τις ασθένειες το ίδιο αποτελεσματικά, Στοχεύστε σε 7-8 ώρες ύπνου καθημερινά για να διατηρήσετε το ανοσοποιητικό σύστημα στην καλύτερη δυνατή κατάσταση, σύμφωνα με το άρθρο της ιστοσελίδας Eat this, not that.

Έλλειψη άσκησης: Η άσκηση παίζει σημαντικό ρόλο, καθώς πρόκειται για ένα πολύ ισχυρό διεγερτικό του ανοσοποιητικού συστήματος. Ενισχύει την ικανότητα δημιουργίας αντισωμάτων και Τ-κυττάρων, τα οποία είναι λευκά αιμοσφαίρια που βοηθούν τον οργανισμό να καταπολεμήσει τις ασθένειες. Μόλις 30 λεπτά περπάτημα για 5 ημέρες την εβδομάδα μπορούν να βοηθήσουν το ανοσοποιητικό σας σύστημα να αποδώσει τα μέγιστα.

Κακή διατροφή: Η ποιότητα του φαγητού είναι πολύ σημαντική και συχνά παραβλέπεται αιτία εξάντλησης του ανοσοποιητικού συστήματος. Η τροφή μας περιέχει πολλές ανθυγιεινές, τοξικές χημικές ουσίες που μπορούν να προκαλέσουν χάος στο σώμα μας. Με την πάροδο του χρόνου, αυτό εξαντλεί το ανοσοποιητικό σύστημα και αν δεν διορθωθεί, θα συνεχίσει να επιδεινώνεται. Μπορεί επίσης να σας προκαλέσει υπέρβαρο, μια κατάσταση που σας κάνει πιο ευάλωτους σε ασθένειες. Μια υγιεινή διατροφή πρέπει να περιλαμβάνει άφθονα φρούτα, λαχανικά, δημητριακά ολικής άλεσης και γάλα με χαμηλά λιπαρά.

Στρες: Τα υψηλά επίπεδα στρες μπορούν να δημιουργήσουν ορμονική ανισορροπία στο σώμα μας, αποδυναμώνοντας το ανοσοποιητικό σύστημα και καθιστώντας μας πιο ευάλωτους σε ασθένειες. Το στρες παράγει την ορμόνη κορτιζόλη, η οποία εξασθενεί τη λειτουργία των Τ-κυττάρων που καταπολεμούν τις λοιμώξεις. Για να αποφορτιστούμε από το στρες και να παραμείνουμε υγιείς, πρέπει να γυμναζόμαστε για 30 λεπτά την ημέρα ή να κάνουμε βαθιές αναπνοές και διαλογισμό- όλα αυτά μπορούν να μειώσουν τις επιπτώσεις του στρες.

Υπερβολική κατανάλωση αλκοόλ: Η τακτική υπερβολική κατανάλωση αλκοολούχων ποτών μπορεί να έχει αρνητικές επιπτώσεις στο ανοσοποιητικό μας σύστημα. Η υπερβολική κατανάλωση αλκοόλ μπορεί να φθείρει τις επενδύσεις του στόματος και του οισοφάγου μας. Κάνει επίσης τα λευκά αιμοσφαίρια μας λιγότερο αποτελεσματικά στην επίθεση κατά των επιβλαβών βακτηρίων και μειώνει την ικανότητα του σώματός μας να παράγει κύτταρα που αναγνωρίζουν και σκοτώνουν βακτήρια και ιούς.

Κάπνισμα: βλάπτει τις πρώτες γραμμές άμυνας, τις επενδύσεις του στόματος και της μύτης μας, οι οποίες αποτελούν στην πραγματικότητα μέρος του ανοσοποιητικού μας συστήματος. Αυτό μας κάνει πιο ευάλωτους στο κρυολόγημα και τη γρίπη. Οι πνεύμονές μας μπορεί να επηρεαστούν πολύ άσχημα από το κάπνισμα. Ο βήχας, το κρυολόγημα, ο συριγμός και το άσθμα είναι μόνο η αρχή. Το κάπνισμα μπορεί να προκαλέσει θανατηφόρες ασθένειες όπως η πνευμονία και ο καρκίνος του πνεύμονα. Το κάπνισμα προκαλεί το 84% των θανάτων από καρκίνο του πνεύμονα και το 83% των θανάτων από χρόνια αποφρακτική πνευμονοπάθεια (ΧΑΠ).

Δεν πίνετε αρκετό νερό: Το σώμα μας χρειάζεται νερό για κάθε λειτουργία που επιτελεί, το ίδιο και το ανοσοποιητικό μας σύστημα. Χρειάζεται σωστή ενυδάτωση για να λειτουργήσει. Το νερό αποβάλλει τις βλαβερές τοξίνες και βοηθά το σώμα μας να καταπολεμήσει τις λοιμώξεις. Επιπλέον, επηρεάζει τα επίπεδα ενέργειάς μας, ακόμη και την ποιότητα του ύπνου μας. Η τακτική κατανάλωση 3 λίτρων νερού βοηθάει κάποιον να παραμείνει καλά ενυδατωμένος και υγιής.

Υψηλή πρόσληψη ζάχαρης: Τα ζαχαρούχα σνακ είναι επίσης κακά για το ανοσοποιητικό μας σύστημα. Τα κύτταρα του αίματος χρειάζονται τη βιταμίνη C για να καταπολεμήσουν τους ιούς και επειδή η γλυκόζη (από τη ζάχαρη) είναι τόσο παρόμοια στη δομή με τη βιταμίνη C, όταν προσλαμβάνουμε πολλή ζάχαρη αρχίζει στην πραγματικότητα να ανταγωνίζεται τη βιταμίνη C για χώρο στα κύτταρα του ανοσοποιητικού μας συστήματος. Ως εκ τούτου, ο περιορισμός της πρόσληψης ζάχαρης μπορεί να βοηθήσει να διατηρήσουμε το ανοσοποιητικό μας σύστημα σε καλή αγωνιστική κατάσταση. Για να ικανοποιήσετε την επιθυμία σας για γλυκό, φάτε ένα κομμάτι μαύρης σοκολάτας ή χουρμάδες ή γλυκά από ζαγκέρι.

Συχνή χρήση συμπληρωμάτων διατροφής: Μια σωστή και ισορροπημένη διατροφή μας παρέχει όλα τα απαραίτητα θρεπτικά συστατικά. Θα πρέπει να επιλέγουμε συμπληρώματα μόνο όταν παρατηρείται υπερβολική έλλειψη και πρέπει να σταματάμε αφού έχουμε μια συνταγογραφημένη δοσολογία. Η υπερβολική κατανάλωση συμπληρωμάτων μπορεί να επηρεάσει τις φυσιολογικές σωματικές λειτουργίες, οδηγώντας σε παρενέργειες όπως ναυτία, διάρροια, κράμπες στο στομάχι, γαστρεντερικά προβλήματα, κόπωση και πιθανώς ήπια νευρική βλάβη.