Το να μην καταναλώνετε αυτά τα τρόφιμα μπορεί να βοηθήσει στην πρόληψη της παλινδρόμησης οξέος. Η παλινδρόμηση οξέος μπορεί να είναι επώδυνη, προκαλώντας καούρα, πόνο στο στήθος και άλλα συμπτώματα. Η παλινδρόμηση οξέος συμβαίνει όταν το οξύ του στομάχου επιστρέφει μέσω του οισοφάγου. Η κατάσταση είναι κοινή – πολλοί άνθρωποι την βιώνουν περιστασιακά, ενώ άλλοι με γαστροοισοφαγική παλινδρόμηση (GERD) συχνά εμφανίζουν σοβαρά συμπτώματα. Η παρακολούθηση της διατροφής σας είναι ένας από τους καλύτερους τρόπους για την καταπολέμηση της παλινδρόμησης οξέος. Οι τροφές που τρώτε επηρεάζουν την ποσότητα οξέος που παράγει το στομάχι σας και ορισμένα τρόφιμα είναι γνωστό ότι προκαλούν προβλήματα. Για να βοηθήσετε στη διαχείριση των συμπτωμάτων παλινδρόμησης οξέος, ακολουθούν τα κορυφαία τρόφιμα που πρέπει να αποφεύγετε να τρώτε, σύμφωνα με το άρθρο της ιστοσελίδας The daily meal.

Μπέικον

Tο μπέικον είναι δυστυχώς ένα από τα χειρότερα τρόφιμα που προκαλούν παλινδρόμηση οξέος. Τα λιπαρά τρόφιμα προκαλούν τη χαλάρωση του κάτω οισοφαγικού σφιγκτήρα (LES), κάτι που επιτρέπει περισσότερο οξύ να ταξιδέψει πίσω στον οισοφάγο. Το λίπος μπέικον, το λίπος ζαμπόν και το λαρδί έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε λιπαρά.

Kόκκινο κρέας

Εκτός από το μπέικον, τα κόκκινα κρέατα, που περιλαμβάνουν το βόειο κρέας, το αρνί και το χοιρινό κρέας, έχουν συνήθως υψηλότερο ποσοστό λίπους από άλλα είδη κρέατος. Για να προστατευτείτε από την παλινδρόμηση οξέος, τρώτε με φειδώ τρόφιμα όπως μπέργκερ και μπριζόλες που περιέχουν πολλά λιπαρά.

Τυρί

Πολλά γαλακτοκομικά προϊόντα έχουν επίσης υψηλή περιεκτικότητα σε λιπαρά, όπως τυρί, πλήρες γάλα, ξινή κρέμα και άλλα. Εάν είστε επιρρεπείς σε παλινδρόμηση οξέος, θα πρέπει να τα παραλείψετε.

Βούτυρο

Τα τρόφιμα με υψηλή περιεκτικότητα σε λιπαρά χρειάζονται επίσης περισσότερο χρόνο για να αφομοιωθούν και για αυτό παραμένουν στο στομάχι σας περισσότερο. Αυτό κάνει το στομάχι σας να παράγει περισσότερο οξύ. Το βούτυρο είναι ένα άλλο γαλακτοκομικό προϊόν με υψηλή περιεκτικότητα σε λιπαρά, οπότε εξετάστε το ενδεχόμενο ανταλλαγής με ένα υγιεινό μαγειρικό λάδι.

Καφέ ή τσάι

Η καφεΐνη είναι μια κοινή αιτία καούρας και ο καφές και το τσάι την προκαλούν. Αντικαταστήστε τον καφέ με κάτι άλλο, όπως ένα χαλαρωτικό φλιτζάνι ντεκαφεινέ καφεδάκι. Υπάρχουν πολλά είδη τσαγιού χωρίς καφεΐνη που μπορούν να βοηθήσουν στην ανακούφιση του στομαχιού.

Ανθρακούχα ποτά

Πολλοί άνθρωποι στρέφονται σε ανθρακούχα ποτά, όπως σόδα ή ανθρακούχο νερό αντί για καφέ ή τσάι. Ωστόσο και αυτά προκαλούν παλινδρόμηση οξέος. Οι φυσαλίδες σε αυτά τα είδη ποτών επεκτείνονται στο στομάχι σας, γεγονός που μπορεί να δημιουργήσει περισσότερη πίεση και πόνο.

Εσπεριδοειδή

Η προσθήκη φετών εσπεριδοειδών στο νερό σας είναι ένας τρόπος για να σας βοηθήσει να πίνετε περισσότερο νερό όλη την ημέρα. Ωστόσο, τα λεμόνια, τα λάιμ, τα πορτοκάλια και άλλα εσπεριδοειδή είναι πολύ όξινα, αυξάνοντας την πιθανότητα να έχετε πρόβλημα στο στομάχι.

Ντομάτες

Όπως τα εσπεριδοειδή έτσι και οι ντομάτες, είναι εξαιρετικά όξινες. Εάν είστε επιρρεπείς σε καούρα, θα πρέπει να αποφεύγετε τις ντομάτες και τα τρόφιμα με βάση την ντομάτα, όπως η μαρινάρα, και το τσίλι

Σκόρδο

Το σκόρδο είναι βασικό σε κουζίνες και πιάτα από όλο τον κόσμο. Δυστυχώς, αυτό το υγιεινό, γευστικό φαγητό μπορεί να προκαλέσει συμπτώματα καούρας σε πολλούς ανθρώπους.

Κρεμμύδι

Σε σχέση με το σκόρδο, τα κρεμμύδια, ειδικά τα ωμά κρεμμύδια, είναι μια άλλη τροφή που μπορεί συνήθως να προκαλέσει παλινδρόμηση οξέος. Εάν τα κρεμμύδια σας ενοχλούν, μπορείτε να βρείτε εναλλακτικές μαγειρέματος, ώστε να μπορείτε ακόμα να κάνετε τις αγαπημένες σας συνταγές.

Μαύρο πιπέρι

Ίσως ένα ακόμη πιο πανταχού παρόν συστατικό από το σκόρδο ή τα κρεμμύδια, το μαύρο πιπέρι είναι ένα  καθημερινό καρύκευμα που έχουν οι περισσότεροι άνθρωποι στα συρτάρια μπαχαρικών που μπορεί επίσης να συμβάλει στην καούρα και την παλινδρόμηση οξέος.

Πικάντικα τρόφιμα

Τα πικάντικα τρόφιμα συχνά περιέχουν μια ένωση που ονομάζεται καψαϊκίνη, η οποία μπορεί να επιβραδύνει τον ρυθμό πέψης. Μπορούν επίσης να ερεθίσουν έναν ήδη φλεγμονώδη οισοφάγο κατά την κατάποση.

Σοκολάτα

Η σοκολάτα είναι από τα τρόφιμα που πρέπει να τρώτε καθημερινά χάρη στα πολλά οφέλη για την υγεία. Ωστόσο, εάν αντιμετωπίζετε παλινδρόμηση οξέος και καούρα, θα πρέπει να την καταναλώνετε με φειδώ. Είναι γεμάτη με λίπη και καφεΐνη, δύο βασικούς παράγοντες πρόκλησης ενόχλησης από οξέα στον οργανισμό.

Σούπες και σάλτσες σαλάτας

Οι σούπες και οι σάλτσες συγκαταλέγονται στα λεγόμενα «υγιή» τρόφιμα που ίσως χρειαστεί να αποφύγετε. Οι σάλτσες σαλάτας μπορεί να είναι γεμάτες κρέμα και έλαια, τα οποία προκαλούν παλινδρόμηση οξέος. Πολλές δημοφιλείς σούπες έχουν επίσης κρέμα, τυρί ή ντομάτα ως βάση, που όλα αυξάνουν την παλινδρόμηση και συνεπώς πρέπει να αποφεύγονται.

Πατατάκια

Τα τρόφιμα με υψηλή περιεκτικότητα σε αλάτι όχι μόνο μπορούν να  αυξήσουν την αρτηριακή σας πίεση, αλλά μπορούν επίσης να προκαλέσουν παλινδρόμηση οξέος. Θα πρέπει να αποφεύγετε τα αλμυρά σνακ όπως τα πατατάκια και τα κουλουράκια.

Τηγανητά φαγητά

Οι πατάτες τηγανιτές ή τα κρεμμύδια είναι μερικά από τα πιο αγαπημένα είδη γρήγορου φαγητού. Δυστυχώς, τα τηγανητά τρόφιμα είναι μερικά από τα μεγαλύτερα ένοχα πίσω από την παλινδρόμηση οξέος. Σύμφωνα με το Ιατρικό Κέντρο του Πανεπιστημίου του Πίτσμπουργκ, τα άτομα με συχνή καούρα ή παλινδρόμηση οξέος θα πρέπει να αποφεύγουν τα τηγανητά τρόφιμα και να περιορίζουν την κατανάλωση λιπών και λαδιών σε τρεις μερίδες την ημέρα.

Photos by Pexels