Η  παραγωγή αερίων στον γαστρεντερικό σωλήνα είναι κάτι φυσιολογικό που προέρχεται από τις διεργασίες του εντέρου στην διάσπαση των τροφών και την απορρόφηση των θρεπτικών συστατικών. Μια ποσότητα αέρα επίσης είναι αυτή που «καταπίνουμε» κατά την διάρκεια της ημέρας.

Ο οργανισμός αποβάλλει όλα αυτά τα αέρια ή από το στόμα, με το γνωστό μας «ρέψιμο» ή από το πρωκτό με τον «αερισμό». Υπάρχουν περιπτώσεις που η παραγωγή αερίων είναι μεγαλύτερη από το φυσιολογικό. Αυτό οφείλεται αφενός σε διάφορατρόφιμα που συνήθως δημιουργούν περισσότερα αέρια κατά
την διάσπαση τους ή σε μια μη ικανοποιητική ισορροπία τωνωφέλιμων και βλαβερών μικροοργανισμώνοι οποίοι ενδημούν στο έντερο (μικροβιακήχλωρίδα).

Στην περίπτωση αυτή τα αέρια εγκλωβίζονται στον γαστρεντερικό σωλήνα και δημιουργούν φούσκωμα και πρήξιμο στην κοιλιά, μια δυσάρεστη και ενοχλητική  κατάσταση.

Αντιμετώπιση:

Κατ’ αρχήν πρέπει αν το φούσκωμα δεν είναι περιπτωσιακό αλλά εάν επιμένει πάνω από δυο εβδομάδες, να επισκεφτείτε γαστρεντερολόγο για να αποκλειστεί ένα σοβαρό πρόβλημα όπως:

✤ Σύνδρομο ευερέθιστου εντέρου
✤ Κοιλιοκάκη κλπ.
Το περιστασιακό πρήξιμο αντιμετωπίζεται με αποφυγή κατάποσης αέρα με:
✤ απότομο και γρήγορο φαγητό (τρώγοντας γρηγορότερα καταπίνουμε αέρα)
✤ τσίχλες
✤ κάπνισμα
✤ ποτά με καλαμάκι
✤ αεριούχα ποτά
✤ Αποφυγή τροφών «αχώνευτων» (εξ’ ου και η φράση «είσαι αχώνευτος» δηλ. δημιουργείς δυσφορία!)

 Αυτές περιλαμβάνουν:

✤ λάχανο
✤ μπρόκολο
✤ κουνουπίδι
✤ λαχανάκια Βρυξελλών
✤ όσπρια
✤ κρεμμύδι

Αντίθετα προτιμούμε τροφές που βοηθούν στο να μην δημιουργηθούν αέρια σε στομάχι και έντερο όπως:

✤ μάραθο
✤ τζίντζεr

✤ προβιοτικά είναι η κύρια λύση για την σωστή λειτουργία του εντέρου. Ο σημερινός τρόπος διατροφής με τροφές  που παρέχουν συντηρητικά-χρωστικές
και πρόσθετα «μπερδεύουν» τον οργανισμό και δημιουργούν ανισορροπία στην χλωρίδα του εντέρου.

Αυτό σημαίνει ότι οι επιβλαβείς μικροοργανισμοί υπερτερούν, των ωφέλιμων με αποτέλεσμα το έντερο να μην λειτουργεί σωστά. Σαν αποτέλεσμα έχουμε παραγωγή μεγάλης ποσότητας αερίων άρα τυμπανισμό και πρήξιμο, όπως επίσης δυσκοιλιότητα ή διάρροια και βέβαια έχουμε έλλειψη απορρόφησης
θρεπτικών συστατικών! Τα προβιοτικά εξασφαλίζουν στον οργανισμό μεγάλο αριθμό ωφέλιμων μικροοργανισμών επαναφέρουν την ισορροπία στην εντερική
χλωρίδα. Αυτό εξασφαλίζει την απορρόφηση όλων των θρεπτικών συστατικών από τις τροφές ή τα συμπληρώματα τροφής που χρησιμοποιούμε και συγχρόνως
επαναφέρει την φυσιολογική λειτουργία του εντέρου.

✤ Επίσης βάζουμε στην ζωή μας την άσκηση ή το απλό περπάτημα.
✤ Τρώμε πρωινό, 2 κυρίως γεύματα μικρά, καθώς και δεκατιανό και απογευματινό.