Τα ναι και τα όχι της καλοκαιρινής διατροφής

Ξέρετε ότι το καλοκαίρι είναι η τέλεια στιγμή για να αλλάξετε διάθεση και να φορέσετε ελαφρύτερα ρούχα, ξέρετε όμως ότι είναι και η κατάλληλη στιγμή για να αλλάξετε τη διατροφή σας; Είναι η εποχή του χρόνου που συνοδεύεται από εύκολες, γρήγορες και πεντανόστιμες επιλογές φαγητού, αφού οι διαθέσιμες επιλογές σε φρούτα και λαχανικά είναι σχεδόν απεριόριστες, αλλά και από πολλούς διατροφικούς πειρασμούς!

lindbergΤο καλοκαίρι κρύβει και µια µεγάλη παγίδα, καθώς η συχνή παραµονή µας σε εξωτερικούς χώρους και η εφίδρωση αυξάνουν τον κίνδυνο για προβλήµατα υγείας, όπως αφυδάτωση, ευαισθησίες στο δέρµα και ανεπάρκειες βιταµινών και µετάλλων.
Η απλή (και νόστιµη) λύση; Φάτε τρόφιµα στην εποχή τους και τοπικά φρούτα και λαχανικά, καθώς και άλλα υγιεινά τρόφιµα, όπως ξηρούς καρπούς, ελαιόλαδο, αβοκάντο, σολοµό και άλλα λιπαρά ψάρια, όπως σαρδέλες, γαύρο και αφρόψαρα.
Τα θρεπτικά συστατικά των φρούτων και των λαχανικών είναι στο αποκορύφωµά τους το καλοκαίρι. Γιατί να προτιµήσετε την κατανάλωση τροφίµων που είναι στην εποχή τους; Μα γιατί έχουν καλύτερη γεύση, θρεπτική αξία και είναι λιγότερο επιβαρυµένα µε ζιζανιοκτόνα.
Το καλοκαίρι είναι η στιγµή να απολαύσετε πραγµατικά την αφθονία των φρούτων και των λαχανικών, όπως πράσινα λαχανικά, πεπόνια, καρπούζια, ροδάκινα, κεράσια, ντοµάτες, κολοκυθάκια, µελιτζάνες και πολλά φρέσκα και αρωµατικά βότανα. Οι λαϊκές αγορές είναι γεµάτες από αυτά και σας περιµένουν!
Εδώ είναι µερικά από τα πιο υγιεινά καλοκαιρινά τρόφιµα για το καλοκαίρι σας:
Ντοµάτες
Κολοκυθάκια
Πεπόνι και καρπούζι

Βερίκοκα, ροδάκινα και νεκταρίνια (προτιµήστε τα βιολογικά)
Σκουροπράσινα σαλατικά

Άλλα υγιεινά τρόφιµα ιδανικά για το καλοκαίρι είναι:

Το γιαούρτι και το κεφίρ, που µεταξύ άλλων παρέχουν υγιεινές πρωτεΐνες και ευεργετικά βακτήρια (προβιοτικά) για το έντερο.

Οι ξηροί καρποί, που είναι πλούσιοι σε πρωτεΐνες, υγιεινά λιπαρά, βιταµίνες, µέταλλα και αντιοξειδωτικά.

Το αβοκάντο και το ελαιόλαδο που αποτελούν «ασπίδα» για την υγεία της καρδιάς και του δέρµατος.

Τα λιπαρά ψάρια, όπως οι σαρδέλες, ο κολιός, ο γαύρος και ο σολοµός, για πρωτεΐνες υψηλής ποιότητας και τα απαραίτητα αντιφλεγµονώδη ωµέγα-3 λιπαρά οξέα.

Οι επιδράσεις της ζέστης πάνω µας
Όταν κάνει ζέστη έξω, παράγεται επίσης περισσότερη θερµότητα στο σώµα, που µπορεί να µας κάνει να αισθανόµαστε ευερέθιστοι, κουρασµένοι, να έχουµε προβλήµατα µε τον ύπνο και να µας κάνει να χάνουµε την προσοχή και τη συγκέντρωσή µας.
Ενώ είναι ζωτικής σηµασίας να πίνετε αρκετό νερό, πρέπει να επιλέγετε και τα σωστά τρόφιµα για να είστε σε φόρµα και καλή υγεία το καλοκαίρι.
Κάποιες τροφές µπορούν να φέρουν το αντίθετο αποτέλεσµα. Εδώ είναι τα τρόφιµα που πρέπει να αποφεύγονται το καλοκαίρι:

Τα πολλά µπαχαρικά και καρυκεύµατα
Τα πιάτα µε κόκκινο κρέας

Τα τηγανητά και τα λιπαρά τρόφιµα

Το τσάι και ο καφές: Αυξάνουν τη θερµότητα στο σώµα, εποµένως είναι προτιµότερο να τα αποφεύγετε σε µεγάλες ποσότητες. Ξέρατε ότι η καφεΐνη και ποτά µε ζάχαρη µπορούν να σας αφυδατώσουν;

Τις βαριές σάλτσες και τα πολλά τυριά

Προσοχή στις δηλητηριάσεις
Όλοι προσβλέπουµε στην καλοκαιρινή περίοδο, καθώς είναι η καλύτερη εποχή του χρόνου να βγούµε έξω και να απολαύσουµε τα γεύµατά µας. Όµως χρειάζεται και πολλή προσοχή, γιατί πολλά τρόφιµα είναι ιδιαίτερα ευπαθή και οι υψηλές θερµοκρασίες µπορούν να τα καταστήσουν ακόµη και επικίνδυνα! Για να αποφύγετε τις δυσάρεστες εκπλήξεις στις διακοπές σας, φροντίστε να πετάτε τα ευπαθή τρόφιµα αν παραµείνουν σε θερµοκρασία δωµατίου για δύο ώρες ή περισσότερο. Αποφύγετε τα πιο κάτω τρόφιµα αν θελήσετε να φάτε, π.χ. στην παραλία, εκτός αν έχετε φορητό ψυγείο µε άφθονο πάγο ή παγοκύστες, ώστε να κρατήσετε το περιεχόµενο κρύο και να το καταναλώστε µε ασφάλεια:
Σαλάτες µε µαγιονέζα
Γαλακτοκοµικά προϊόντα
Νωπά φρούτα
Ψαρικά
Πράσινες σαλάτες και λαχανικά
Ντρέσινγκ και ντιπ

Κοτόπουλο (ακόµη κι αν είναι τηγανισµένο).

Φάτε τρόφιμα στην εποχή τους και τοπικά φρούτα και λαχανικά, καθώς και άλλα υγιεινά τρόφιμα, όπως ξηρούς καρπούς, ελαιόλαδο, αβοκάντο, σολομό και άλλα λιπαρά ψάρια, όπως σαρδέλες, γαύρο και αφρόψαρα.

Ακολουθήστε μας στα Social Media

bannerT14