Kαούρα & δυσπεψία: Μην τις αφήστε να σας χαλάσουν τις διακοπές

Καλοκαίρι και υγιεινή διατροφή είναι δυο έννοιες που είναι «ασύμβατες» σε μεγάλο βαθμό. Την περίοδο των διακοπών συνηθίζουμε να είμαστε πιο χαλαροί, να πίνουμε και να τρώμε λίγο περισσότερο. Το αποτέλεσμα των συμπεριφορών αυτών είναι να έχουμε πολλές φορές καούρα και δυσπεψία, οι οποίες μας επηρεάζουν τη διάθεση και τις διακοπές. Ο Γαστρεντερολόγος, Δ/ντής της Β’ Γαστρεντερολογικής Κλινικής του ΕΡΡΙΚΟΣ ΝΤΥΝΑΝ, κ. Μανώλης Συμβουλάκης μας δίνει συμβουλές για να αποφύγουμε τις καούρες του καλοκαιριού και να μπορέσουμε να συνεχίσουμε να απολαμβάνουμε τις διακοπές μας. Η πρώτη συμβουλή είναι αποφεύγουμε όσον το δυνατόν γίνεται τις καταχρήσεις.

Η υψηλή κατανάλωση εσπεριδοειδών και χυμών, ανθρακούχων αναψυκτικών, καφέ, βαριών και λιπαρών γευμάτων, αλκοόλ και καυτερών τροφών επιδεινώνουν τα συμπτώματα. Παράλληλα, η παχυσαρκία και το κάπνισμα που είναι παράγοντες του τρόπου ζωής μπορούν με τη σειρά τους να συντελέσουν στην επιδείνωση των παραπάνω συμπτωμάτων.

Μια καλή λύση με άμεση ανακούφιση, είναι να έχουμε μαζί μας αλγινικά φάρμακα όπως το (Gaviscon double action), που θα προμηθευτούμε από το φαρμακείο. Τα αλγινικά που είναι η νέα γενιά των αντιόξινων, έχουν διπλό μηχανισμό δράσης. Αφενός μεν εξουδετερώνουν την περίσσεια του οξέος, και αφετέρου αναστέλλουν την γαστροοισοφαγική παλινδρόμηση αντιμετωπίζοντας ταυτόχρονα την καούρα, την δυσπεψία, την αναγωγή οξέος, την υπεροξύτητα και τον στομαχικό πόνο . Αυτό έχει ως αποτέλεσμα, να καταπραΰνουν την καούρα σε 3 λεπτά́, να ανακουφίζουν αποτελεσματικά́ τη δυσπεψία, ενώ́ η δράση τους συνεχίζεται για 4 ώρες. Για καλύτερη και σωστή δράση, πρέπει να λαμβάνονται εντός μισής ώρας από τη λήψη του φαγητού. Eίναι κατάλληλα για την αντιμετώπιση των επίμονων μεταγευματικών και νυκτερινών συμπτωμάτων, ενώ μπορούν να ληφθούν άφοβα από εγκύους και ηλικιωμένους.
Εκτός από τη λήψη των αλγινικών , μπορείτε επίσης να δοκιμάσετε :
• Να καταναλώνετε μικρά και συχνά γεύματα
• Να αποφύγετε
o να ξαπλώσετε ή να ασχοληθείτε με κοπιώδεις δραστηριότητες για περίπου 2 ώρες μετά το φαγητό
o τις μεγάλες ποσότητες φαγητού και να μασάτε αργά
o να τρώτε αργά το βράδυ
• Να μειώσετε την κατανάλωση καφέ, τσαγιού, αεριούχων και αλκοολούχων ποτών (κυρίως μπύρας)
• Να κάνετε μια βόλτα μετά το γεύμα. Μια ήπια δραστηριότητα μετά το φαγητό, όπως ένας χαλαρός περίπατος, διευκολύνει την πέψη.
Αν τα συμπτώματα επιμένουν πρέπει οπωσδήποτε να επισκεφθείτε τον ιατρό σας.

Ακολουθήστε μας στα Social Media

bannerT14