Goji berry: Είναι ή όχι υπερτροφή;

Το ασιατικό φυτό gojiberry ή wolfberry τα τελευταία χρόνια έχει γίνει ευρέως γνωστό για τις θαυματουργές του ιδιότητες. Eίναι όμως τόσο θαυματουργό όσο παρουσιάζεται;
Ο καρπός του συγκεκριμένου φυτού θυμίζει έντονα τα μούρα – έχει όμως έντονο πορτοκαλο-κόκκινο χρώμα, μακρόστενο σχήμα και ευχάριστη γεύση. Ανήκει στην οικογένεια Solanaceae, όπως η ντομάτα, η πατάτα, η πιπεριά και η μελιτζάνα.

Μέχρι σήμερα θα έλεγε κανείς ότι στην ευρωπαϊκή αγορά το φρέσκο μούρο είναι δυσεύρετο λόγω της ευαισθησίας του και της χαμηλής διάρκειας ζωής του. Η πιο διαδεδομένη μορφή στην οποία το συναντάμε είναι αποξηραμένο στα καταστήματα ξηρών καρπών και ειδών υγιεινής διατροφής.
Συνήθως καταναλώνεται ωμό ή αναμιγνύεται με διάφορες τροφές, όπως το γιαούρτι, τα δημητριακά, τους ξηρούς καρπούς. Πιο σπάνια προστίθεται σε διάφορα μαγειρεμένα κρέατα, όπως στο κοκκινιστό κρέας. Σκεφτείτε στη μαγειρική μια αντίστοιχη χρήση, όπως αυτή της σταφίδας ή άλλων μούρων.
Φυσικά το goji berry περιλαμβάνεται σε αρκετά συμπληρώματα διατροφής λόγω της περιεκτικότητας του σε βιταμίνες και αντιοξειδωτικά και συστήνεται ως ένα υγιεινό συμπλήρωμα διατροφής.

KOYRGIAΔιατροφική αξία
Πρόκειται για ένα εξωτικό φυτό, με πληθώρα πολύτιμων θρεπτικών συστατικών για τον ανθρώπινο οργανισμό. Πιο συγκεκριμένα, τα 100 γρ. αποξηραμένου φρούτου (μισό φλιτζάνι τσαγιού) περιέχουν 350 θερμίδες,
με μεγάλη περιεκτικότητα σε σύνθετους υδατάνθρακες –κάτι που τα καθιστά κατάλληλα και για τα άτομα με διαβήτη.
Επίσης, αποτελεί πολύ καλή πηγή καροτενοειδών (προβιταμίνης Α), βιταμίνης C (περιέχει περισσότερη C σε σχέση με το πορτοκάλι), σιδήρου και ασβεστίου. Επιπλέον, είναι πλούσιo σε φλαβονοειδή, ουσίες με ισχυρή αντιοξειδωτική δράση,  απαραίτητες για την υγεία μας.
Σε ό,τι αφορά τις πιθανές του παρενέργειες, υπάρχει ένας μικρός αριθμός αναφορών για ήπια πεπτικά προβλήματα μετά την κατανάλωσή του.
Επίσης, ενδέχεται να προκύψουν αλληλεπιδράσεις, αν τα μούρα γκότζι καταναλωθούν, ενώ λαμβάνονται φάρμακα, για παράδειγμα η βαρφαρίνη και τα φάρμακα για τον διαβήτη ή την υπέρταση.
Στο Διαδίκτυο υπάρχουν έντονοι ισχυρισμοί ότι τα goji berries αποτελούν «υπερτροφή» με πολλές θεραπευτικές ιδιότητες.
Ενδεικτικά ακολουθούν κάποιες από τις πιο διαδεδομένες:
1. Ενισχύουν τη λειτουργία του ανοσοποιητικού συστήματος.
2. Βοηθούν στην απώλεια βάρους, εξαιτίας της υψηλής θρεπτικής του αξίας, σε συνδυασμό με την αυξημένη περιεκτικότητά τους σε φυτικές ίνες.
Επιπλέον, τα νωπά, καθώς και τα ξηρά μούρα περιέχουν βιταμίνες του συμπλέγματος Β που βοηθούν το ανθρώπινο σώμα να μεταβολίζει υδατάνθρακες, πρωτεΐνες και λίπη.
3. Η υψηλή συγκέντρωση θρεπτικών ουσιών, σε συνδυασμό με τη ζεαξανθίνη, ενός αμινοξέος με αντιοξειδωτική ικανότητα, τα καθιστούν «υπερτροφή» σημαντική για την υγεία του δέρματος.
4. Βοηθούν στη ρύθμιση του σακχάρου.
5. Μελέτη σε αρουραίους έδειξε ότι βελτιώνουν την κίνηση του σπέρματος και τη σεξουαλική ικανότητα.
6. Έχουν αντιφλεγμονώδεις και αντικαρκινικές ιδιότητες.
7. Διευκολύνουν την πέψη και ανακουφίζουν από πεπτικά προβλήματα, όπως η δυσκοιλιότητα.
Υπάρχουν ενδείξεις ότι το goji berry μπορεί να είναι ένας ισχυρός σύμμαχός για τη βελτίωση της υγείας. Φυσικά απαιτούνται περισσότερες μελέτες για να επιβεβαιώσουν τα οφέλη των μούρων στην υγεία. Αναμφισβή-
τητα το goji berry είναι όπως και τα ομοειδή φρούτα, τρόφιμα με πολλά αντιοξειδωτικά, που προστατεύουν τα κύτταρα από τη φθορά.
Αν λοιπόν αναζητάτε μια νέα «υπερτροφή» για να εντάξετε στο διαιτολόγιό σας, μπορείτε να επιλέξετε τα goji berries, μια τροφή με πλούσιo θρεπτικό περιεχόμενο, έχοντας όμως στο πίσω μέρος του μυαλού σας ότι
οι ιδιότητες που τους αποδίδονται ίσως να είναι υπερτιμημένες.
Εναλλακτικά, μπορείτε να επιμείνετε στα ελληνικά «superfoods», όπως η σταφίδα, το σύκο, το ρόδι, η ελιά και το τσάι.
Μην ξεχνάτε, η υγεία μας δεν είναι αποτέλεσμα μιας τροφής, αλλά μιας συνολικής ισορροπημένης διατροφής, όπως ακριβώς μας διδάσκει η μεσογειακή πυραμίδα.

Ακολουθήστε μας στα Social Media

bannerT14