Διατροφή που μειώνει το έκζεμα

Το έκζεμα ή η ατοπική δερματίτιδα είναι μια κατάσταση που προκαλεί στο άτομο ξηρότητα και φαγούρα στο δέρμα του. Συχνά αναπτύσσεται ως αποτέλεσμα φλεγμονής στο σώμα, οπότε η κατανάλωση τροφίμων που δεν προάγουν τη φλεγμονή μπορεί να βοηθήσει στη μείωση των συμπτωμάτων. Όχι σπάνια, ο γιατρός μπορεί να συστήσει την αποφυγή τροφίμων που επιδεινώνουν το έκζεμα.
Ορισμένα τρόφιμα μπορεί να προκαλέσουν την απελευθέρωση Τ-λεμφοκυττάρων που προκαλούν φλεγμονή, καθώς και ανοσοσφαιρίνης-Ε ή IgE, το αντίσωμα που παράγει το σώμα ως απάντηση σε μια απειλή. Μεταξύ των τροφίμων που προάγουν τη φλεγμονή περιλαμβάνονται τα καρύδια, το γάλα και το σιτάρι.
Ας δούμε όμως τις κυριότερες αντιφλεγμονώδεις τροφές:
• Ψάρια: Αποτελούν μια φυσική πηγή ωμέγα-3 λιπαρών οξέων που μπορούν να καταπολεμήσουν τη φλεγμονή στο σώμα. Παραδείγματα ψαριών με υψηλή περιεκτικότητα σε ωμέγα-3 είναι ο σολομός, ο τόνος, το σκουμπρί, οι σαρδέλες και η ρέγγα.
• Τρόφιμα πλούσια σε προβιοτικά, όπως το γιαούρτι, η σούπα miso, το κεφίρ και το ξινολάχανο.
• Τρόφιμα πλούσια σε φλαβονοειδή, όπως τα πολύχρωμα φρούτα και λαχανικά, όπως τα μήλα, το μπρόκολο, τα κεράσια, το σπανάκι και το λάχανο.

Τρόφιμα που πρέπει να αποφεύγονται
Οι εκζεματικές αντιδράσεις συνήθως εμφανίζονται περίπου 6 έως 24 ώρες μετά την κατανάλωση του "ένοχου" τροφίμου. Μερικά κοινά τρόφιμα που μπορεί να προκαλέσουν έκζεμα και είναι πιθανό να αφαιρεθούν από τη δίαιτα ενος ατόμου που εμφανίζει έκζεμα περιλαμβάνουν:
• εσπεριδοειδή
• γαλακτοκομικά
• αυγά
• γλουτένη ή σιτάρι
• σόγια
• μπαχαρικά, όπως η βανίλια, το γαρίφαλο και η κανέλα
• ντομάτες

Ακολουθήστε μας στα Social Media

bannerT14