Διανύουμε ήδη τις πρώτες μέρες των 20’ς. Η νέα δεκαετία του 21ου αιώνα μας επιφυλάσσει δίχως άλλο συναρπαστικές εκπλήξεις που δύσκολα μπορούμε να φανταστούμε. Γι’ αυτό κι εμείς κάνοντας ένα flashback στη δεκαετία που πέρασε, εντοπίσαμε τις τάσεις, τις εξελίξεις και τις καινοτομίες, που, κατά τη γνώμη μας, όχι μόνο άλλαξαν το τοπίο της ομορφιάς αλλά μας έδωσαν και μια πρόγευση από…το μέλλον.
Το K- Beauty κατακτά τη Δύση.
Ήταν αρχές του 2011 όταν η Κορέα έκανε…απόβαση στην Ευρώπη και την Αμερική, φέρνοντας σαρωτικές αλλαγές στην καθημερινή περιποίηση, με μια στρατιά από πρωτότυπα, πολύχρωμα, καινοτόμα προϊόντα ομορφιάς. Μέσα από το K-beauty, ίσως το δημοφιλέστερο trend της δεκαετίας, μάθαμε τι είναι το 10-step routine – η φροντίδα δέκα βημάτων που ακολουθούν οι γυναίκες της Κορέας για να διατηρήσουν την αλαβάστρινη επιδερμίδα τους και το layering. Εφαρμόσαμε το double cleansing, τον διπλό καθαρισμό-έστω κι αν μας φάνηκε υπερβολικός. Φορέσαμε στο πρόσωπο κάθε είδους sheet masks -και ανεβάσαμε selfies στο Instagram! Ανακαλύψαμε την αξία ενός face oil ή μιας essence, εθιστήκαμε στην απολαυστική υφή των balms. Και πάνω που το K-beauty άρχισε να γίνεται mainstream στη Δύση, οι Κορεάτισες έκαναν στροφή 180 μοιρών και τα τελευταία 2 χρόνια υιοθέτησαν το skip-care, ή skin care diet, μια ρουτίνα περιποίησης με λιγότερα βήματα, αλλά ασφαλέστερη και πιο αποτελεσματική! Ποια από τις δύο τάσεις θα κυριαρχήσει στη δεκαετία που μόλις ξεκινά; Μένει να το δούμε…
Το Cruelty free γίνεται πράξη.
11 Μαρτίου 2013 : μια ημερομηνία σταθμός για τη βιομηχανία της ομορφιάς. Οι 27 χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης απαγορεύουν την κυκλοφορία καλλυντικών που έχουν δοκιμαστεί σε ζώα. Οι ευαισθητοποιημένοι καταναλωτές αρχίζουν σιγά-σιγά να αγκαλιάζουν τη νέα γενιά cruelty-free αλλά και vegan προϊόντων που κάνει την εμφάνισή της στην αγορά.
Από το “free from” στο “eco- ethical beauty”
Το 2010 η Mintel -μια από τις εγκυρότερες διεθνείς εταιρείες έρευνας αγοράς-, έχοντας δει το ποσοστό των “paraben free” καλλυντικών να αυξάνεται από 5% σε 13 % μέσα σε 2 μόλις χρόνια και των πιστοποιημένων βιολογικών προϊόντων να διπλασιάζεται στο ίδιο διάστημα, προέβλεπε ότι στα επόμενα
χρόνια ολοένα και περισσότερα προϊόντα περιποίησης θα βασίζονται σε «καθαρές» φόρμουλες απαλλαγμένες από αμφιλεγόμενα συστατικά -και φυσικά επιβεβαιώθηκε. Στη δεκαετία αυτή όμως έγινε ένα ακόμα βήμα, πολύ πιο σημαντικό. Η βιομηχανία της ομορφιάς δεσμεύτηκε να λάβει άμεσα, δραστικά μέτρα για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής υιοθετώντας μια «πράσινη ατζέντα» βιώσιμης ανάπτυξης.. Άλλωστε η νέα γενιά καταναλωτών είχε κάνει σαφές από νωρίς, ότι κριτήριο στις επιλογές τους δεν θα είναι μόνο η ποιότητα και η αποτελεσματικότητα ενός καλλυντικού προϊόντος αλλά και η «ηθική» της εταιρείας που το παράγει. Έτσι, από τα μικρά ανεξάρτητα beauty brands ως τους πολυεθνικούς κολοσσούς, τέθηκαν στόχοι για μηδενικό περιβαλλοντικό αποτύπωμα, λιγότερες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα, εξοικονόμηση νερού, μείωση της χρήσης πλαστικού με ανακυκλώσιμες και επαναχρησιμοποιούμενες συσκευασίες. Εφαρμόστηκαν «πράσινες» τεχνολογίες στην ανάπτυξη των προϊόντων, επιλέχθηκαν πρώτες ύλες από αειφόρες καλλιέργειες, απομακρύνθηκαν συστατικά που απειλούν τα φυσικά οικοσυστήματα του πλανήτη. Και είναι μόνο η αρχή…
Τα ευεργετικά βακτήρια
Οι βιολόγοι μελετούσαν το Ανθρώπινο Μικροβίωμα από το 2008, όμως εμείς πρωτακούσαμε για το ρόλο που διαδραματίζει στην υγεία και την ομορφιά της επιδερμίδας μας, το 2013. Τότε μάθαμε σε ότι σε κάθε τετραγωνικό εκατοστό της επιφάνειάς της κατοικούν περίπου ένα εκατομμύριο βακτήρια, μύκητες και ιοί! Ότι το αόρατο αυτό οικοσύστημα, είναι μοναδικό όπως το δακτυλικό μας αποτύπωμα. Ότι ο ρόλος του είναι να εκπαιδεύει το ανοσοποιητικό σύστημα των κυττάρων και να προστατεύει το σώμα από την εισβολή παθογόνων και επικίνδυνων μικροοργανισμών. Και πως αν διαταραχθεί η ισορροπία και η ποικιλομορφία του-κυρίως λόγω εχθρικών περιβαλλοντικών παραγόντων, όπως είναι η αστική ρύπανση-, ανοίγει για την επιδερμίδα το «κουτί της Πανδώρας: ευαισθησία, ξηρότητα, ατοπία, ακμή, αλλεργίες αλλά και σημάδια πρόωρης γήρανσης. Στα χρόνια που ακολούθησαν τα επιστημονικά εργαστήρια πολλών beauty brands ανέπτυξαν τις πρώτες καλλυντικές φόρμουλες εμπλουτισμένες με προβιοτικά και πρεβιοτικά- ζυμομύκητες, βακτήρια, φυτικά σάκχαρα κλπ.- που ενισχύουν τις φυσικές άμυνες των κυττάρων, προστατεύουν το μικροβίωμα της επιδερμίδας και αποκαθιστούν την ισορροπία του. Η έρευνα συνεχίζεται και όπως όλα δείχνουν, το μικροβίωμα έχει να μας αποκαλύψει ακόμα πολλά…
H άνοδος των skintellectuals
Ανήκουν στους Millenials και στη γενιά Ζ. Γνωρίζουν τι είναι καλό για την επιδερμίδα τους και ψάχνονται πολύ πριν βάλουν κάτι στο πρόσωπό τους . Είναι η…φυλή των skintellectuals- των καλά ενημερωμένων καταναλωτών- που γεννήθηκε μέσα στη δεκαετία και βάζει φωτιά στις μηχανές αναζήτησης. αναζητώντας πληροφορίες άλλοτε για το υαλουρονικό οξύ και τη ρετινόλη κι άλλοτε για αμφιλεγόμενα συστατικά όπως τα SLS και τα mineral oils . Γι’ αυτούς, η κρυψίνοια που συχνά διακρίνει τις εταιρείες καλλυντικών ως προς τις φόρμουλες των προϊόντων τους δεν είναι πλέον αποδεκτή. Θέλουν να γνωρίζουν ποια ακριβώς συστατικά περιέχει το προϊόν που σκοπεύουν να αγοράσουν , σε ποια περιεκτικότητα και αν η φόρμουλά του είναι ασφαλής για την επιδερμίδα τους. Δεν αρκούνται πλέον στη φήμη ενός brand. Την εμπιστοσύνη τους κερδίζουν μόνο εκείνα που ξεχωρίζουν για τη διαφάνεια και τη σαφήνεια του προφίλ των καλλυντικών τους-και τώρα πια είναι πολλά….
Η ομορφιά αλλάζει με hashtags.
Στον κόσμο της μουσικής το # ήταν και θα είναι πάντα η δίεση σε μια παρτιτούρα. Στον κόσμο όμως των social media, τα hashtags ήταν το εργαλείο που άνοιξε τα κανάλια της πληροφόρησης… Και όταν πριν 10 χρόνια, το ολόφρεσκο τότε Instagram, για να ταξινομεί τις φωτογραφίες του, “δανείστηκε” από το Twitter τα έξυπνα αυτά σύμβολα, το τοπίο της ομορφιάς άλλαξε για πάντα. Τα πιο καινοτόμα , τα πιο ανατρεπτικά trends στο μακιγιάζ αλλά και στην περιποίηση, μπορούν να γίνουν global μέσα σε λίγα λεπτά- για να μην πούμε δευτερόλεπτα… Χαρακτηριστικό παράδειγμα τα hashtags #IWokeUpLikeThis ή #NoFilter. Εμφανίστηκαν στα μέσα της δεκαετίας, αρχικά κάτω από φωτογραφίες μοντέλων ηθοποιών και celebrities που άφηναν να φανούν οι ρυτίδες, τα παραπανίσια κιλά ή τα γκρίζα τους μαλλιά για να εξελιχθούν στη συνέχεια σε ένα κίνημα που υποστηρίζει τη διαφορετικότητα, απενοχοποιεί τα τα σημάδια του χρόνου στο πρόσωπο ή τα «ψεγάδια» στο σώμα, προτείνοντας μια νέα, τολμηρή προσέγγιση στην ομορφιά. Η εικόνα-κλισέ της νέας, λευκής γυναίκας με την αψεγάδιαστη επιδερμίδα παύει σιγά-σιγά να μονοπωλεί τις διαφημιστικές καμπάνιες. Το ageless beauty γίνεται το νέο μότο και η Gen X, η γενιά των γυναικών 45+, μπορεί επιτέλους να ταυτιστεί με τις λαμπερές αλλά ώριμες πρέσβειρες των μεγάλων οίκων που προβάλλουν προϊόντα ειδικά σχεδιασμένα για τις ηλικίες αυτές. Νέα αλλά και παραδοσιακά brands αρχίζουν να προτείνουν ευέλικτες λύσεις στο μακιγιάζ και την περιποίηση που επιτρέπουν σε κάθε άτομο να εκφράσει τη δική του αντίληψη για την ομορφιά, την ταυτότητα φύλου που επιθυμεί-γυναίκα, άνδρας ή genderless- , με μια κουβέντα, να είναι «ο εαυτός του».
Πηγή: https://www.skingurus.gr/show/?id=2562