Μάθετε ποιες είναι σύμφωνα με το άρθρο της ιστοσελίδας του περιοδικού Shape Signapore.

1. Ντομάτες

Tomatoes

Η κατανάλωση ντοματών μπορεί να είναι το κλειδί για μεγαλύτερη προστασία από τον ήλιο. Οι ντομάτες – ειδικά μαγειρεμένες – έχουν φυσικά υψηλά επίπεδα λυκοπενίου, ένα ισχυρό αντιοξειδωτικό. Μια μελέτη από το Πανεπιστήμιο του Newcastle στο Ηνωμένο Βασίλειο διαπίστωσε ότι οι γυναίκες που έτρωγαν πέντε κουταλιές της σούπας τοματοπολτό καθημερινά για 12 εβδομάδες είχαν λιγότερη βλάβη στο DNA από την έκθεση στην υπεριώδη ακτινοβολία.

2. Αβοκάντο

Avocados

Είναι μια εξαιρετική πηγή βιταμίνης Ε, ένα αντιοξειδωτικό που βοηθά στην προστασία, ενίσχυση και επιδιόρθωση του δέρματος. Είναι επίσης πλούσιο σε απαραίτητα λιπαρά οξέα που βοηθούν στη διατήρηση των φυσικών επιπέδων υγρασίας του δέρματος και κάνει το πρόσωπο σας λείο και  ενυδατωμένο.

3. Μαύρη σοκολάτα

Dark chocolate

Δεν χρειάζεστε έναν άλλο λόγο για να απολαύσετε τη μαύρη σοκολάτα, αλλά απολαύστε αυτές τις γλυκές λιχουδιές γνωρίζοντας ότι έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε κακάο flavanols, μια φυτική ένωση που βοηθά στην ενυδάτωση του δέρματος και στη βελτίωση της κυκλοφορίας του αίματος.

4. Μπρόκολο

Broccoli

Έχει υψηλή περιεκτικότητα σε βιταμίνες C και E και η κατανάλωσή του θα βοηθήσει στην τόνωση της παραγωγής κολλαγόνου για υγιές, νεανικό δέρμα. Το μπρόκολο περιέχει επίσης μια ένωση που ονομάζεται γλυκοραφανίνη, η οποία μετατρέπεται σε σουλφοραφάνη, ένα αντιοξειδωτικό που βοηθά στην γρήγορη ανανέωση του δέρματος.

5. Βατόμουρα

Blueberries

Πλούσια σε αντιοξειδωτικά, τα βατόμουρα βοηθούν στην προστασία του δέρματος από επιβλαβείς ελεύθερες ρίζες που μπορούν να βλάψουν τα κύτταρα του δέρματος και να σας κάνουν να φαίνεστε μεγαλύτεροι. Αυτά τα μικρά μούρα έχουν επίσης μεγάλη ποσότητα βιταμίνης C, ζωτικό παράγοντα στην παραγωγή κολλαγόνου.

6. Αυγά

Eggs

Πολλά προϊόντα ομορφιάς διαθέτουν αυγά στη λίστα συστατικών τους. Εκτός από την καλή πηγή πρωτεϊνών, τα αυγά είναι επίσης γεμάτα από τα αντιοξειδωτικά  όπως η λουτεΐνη και ζεαξανθίνη που βοηθάνε  στην αύξηση της προστασίας από τις υπεριώδης ακτίνες. Τα αυγά έχουν επίσης σελήνιο, ένα μέταλλο που βοηθά στη διατήρηση της σφριγηλότητας και της ελαστικότητας του δέρματος.

7. Καρότα

Carrots

Υψηλή περιεκτικότητα σε β-καροτένιο (ένα αντιοξειδωτικό που μετατρέπεται σε βιταμίνη Α μέσα στο σώμα), η κατανάλωση  καρότων θα συμβάλει στην προώθηση της επιδιόρθωσης του δέρματος και θα προσφέρει πρόσθετη προστασία από τις δυνατές ακτίνες του ήλιου. Τα καρότα έχουν επίσης σωρούς καροτενοειδών, ένα αντιοξειδωτικό που θα δώσει στο δέρμα μια υγιή λάμψη.

8. Σολομός

Salmon

Αυτό το ψάρι έχει υψηλή περιεκτικότητα σε ωμέγα-3, ένα λιπαρό οξύ που βοηθά στην ενίσχυση των κυττάρων του δέρματος και στη μείωση της φλεγμονής στο σώμα. Μια μελέτη από το Πανεπιστήμιο του Manchester έδειξε επίσης ότι η λήψη ωμέγα-3 ιχθυελαίων μπορεί να προστατεύσει από τον καρκίνο του δέρματος.

9. Αμύγδαλα

Almonds

Τα αμύγδαλα περιέχουν πολλά μέταλλα και βιταμίνες που είναι απαραίτητα για το υγιές δέρμα, ένα από τα οποία είναι η βιταμίνη Ε. Η βιταμίνη Ε βοηθά στην προστασία των κυττάρων του δέρματος από βλάβες στην υπεριώδη ακτινοβολία και άλλες ελεύθερες ρίζες. Τα αμύγδαλα είναι επίσης μια καλή πηγή πρωτεΐνης, το δομικό στοιχείο του δέρματος.

10. Σπόροι κολοκύθας

Pumpkin seeds

Οι σπόροι κολοκύθας είναι επίσης καλοί για το δέρμα σας επειδή έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε ψευδάργυρο. Ο ψευδάργυρος έχει αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες που μπορούν  να καταπραΰνουν  το δέρμα. Λέγεται επίσης ότι είναι αποτελεσματικό στην προώθηση της ανανέωσης του δέρματος για μια λαμπερή επιδερμίδα.