Γεώργιος Θ. Παυλίδης: Δυσλεξια – Το κοινό χαρακτηριστικό διασήμων και μεγαλοφυών

Home NEWS ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ Γεώργιος Θ. Παυλίδης: Δυσλεξια – Το κοινό χαρακτηριστικό διασήμων και μεγαλοφυών
kid dysleksia

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΟΥ ΚΑΘΗΓΗΤΗ ΓΕΩΡΓΙΟΥ Θ. ΠΑΥΛΙΔΗ
Fellow της Διεθνούς Ακαδημίας Ερευνών Μαθησιακών Δυσκολιών.
Καθηγητής επί 44 έτη σε γνωστές σχολές Ψυχολογίας, Ιατρικής και Εκπαίδευσης στην Αγγλία, Ελλάδα και ΗΠΑ.
Διεθνώς  καταξιωμένη Αυθεντία στη Δυσλεξία, τη Διάσπαση Προσοχής (ΔΕΠΥ) και την Οφθαλμοκίνηση.  Εφευρέτης νέων τεχνολογιών και μεθόδων παγκόσμιας  αναγνώρισης και ακτινοβολίας. 
gpavlidiss@yahoo.com
Κύριε Καθηγητά, ποια είναι τα αίτια και τα συμπτώματα της Δυσλεξίας;
Η Δυσλεξία είναι θείο δώρο όταν γνωρίζουμε την ύπαρξή της και την αντιμετωπίζουμε έγκαιρα και σωστά. Είναι το κοινό χαρακτηριστικό διασήμων, όπως ο Αϊνστάιν, ο Έντισον, ο Λεονάρντο Ντα Βίντσι, ο Πικάσο, ο Τζον Λένον, ο Σπίλμπεργκ, ο Kέννεντυ, ο Μπιλ Γκέιτς, ο Στιβ Τζομπς, κλ.π.   Είναι ιδιαίτερα παραπλανητική, διότι δεν φαίνεται στην καθημερινή προφορική επικοινωνία με τους ανθρώπους αυτούς, αφού δεν παρουσιάζουν προβλήματα ομιλίας και έχουν εξαιρετική λογική και ευφυΐα.
Η δυσλεξία είναι Ειδική Μαθησιακή Δυσκολία στην Ανάγνωση και τα γραπτά και επηρεάζει τη ζωή εκατομμυρίων παιδιών και ενηλίκων σ’ όλο τον κόσμο, συχνά με αρνητικές ψυχοκοινωνικές συνέπειες, που είναι συνεπακόλουθες της σχολικής αποτυχίας.  Εμφανίζεται τουλάχιστον στο 5% του πληθυσμού και έχουμε 4 αγόρια προς 1 κορίτσι, διεθνώς.

ΣΥΜΠΤΩΜΑΤΑ ΔΥΣΛΕΞΙΑΣ (Ειδική Μαθησιακή Δυσκολία στα Γραπτά):
Ø  Πολύ Αργή Ανάγνωση διά βίου (με λάθη και κομπιάσματα, επαναλήψεις, παύσεις)
Ø  Άλλα βλέπει, άλλα διαβάζει
Ø  Μηχανικός – μονότονος ρυθμός, δεν χρωματίζει τη φωνή
Ø  Δυσκολία Μεταφοράς της Σκέψης στο Γραπτό
Ø  Ανορθόγραφοι (μολονότι γνωρίζουν τους γραμματικούς κανόνες), Παραλείπουν Σημεία Στίξης και Τόνους
Ø  Ακαλλιγραφία – Κακογραφία
Ø  Αργούν να μιλήσουν
Ø  Δυσκολία στην Προπαίδεια – Αποστήθιση
Ø  Δυσκολίες Διαχείρισης Χρόνου, συγχρονισμού, διατήρηση ρυθμού
Ø  Δυσκολίες Αλληλοδιαδοχής, π.χ. δέσιμο κορδονιών, σειρά ημερών, μηνών, κλπ.
Ø  Δυσκολίες Οργάνωσης – Τσαπατσουλιά
Ø  Δυσκολίες στις ξένες γλώσσες, ιδίως στα Αγγλικά
Ø  Σχολική επίδοση κατώτερη της πνευματικής τους ικανότητας και προσπάθειας
Ø  Καλύτεροι στα Προφορικά από τα Γραπτά
Ø  Καλύτεροι στα Πρακτικά και τα Κατασκευαστικά από τα Γλωσσικά, Φιλολογικά και Θεωρητικά
Ø  Ανώτερες ικανότητες αντίληψης χώρου
Ø  Εφευρετικοί, Δημιουργικοί. Σκέφτονται τάχιστα με Εικόνες
Ø  Διάσπαση Προσοχής (αφηρημάδα), Παρορμητικότητα νυπομονησία),  Υπερκινητικότητα
Ø  Χαμηλή Αυτοπεποίθηση και Αυτοεκτίμηση
Ø  Εσφαλμένη Οφθαλμοκίνηση



Εικόνα 1  Αυθόρμητη έκθεση  δυσλεξικού 10 ετών & 2 μηνών,  της Γ΄ τάξης,  κανονικής ευφυΐας.
Εικόνα 2.  Γραφή  έξυπνου δυσλεξικού αγοριού  8  χρονών και 8  μηνών, με αναστροφές, παραλήψεις, κλπ.


Η Δυσλεξία και η Διάσπαση Προσοχής (ΔΕΠΥ, πρόβλημα αυτοσυγκέντρωσης, αυτοελέγχου, συμπεριφοράς και οργάνωσης)  συνήθως συνυπάρχουν, έχουν βιο-νευρολογική και κυρίως Κληρονομική αιτία (άρα υπάρχουν από τη Γέννα). Συνεπώς, με τα κατάλληλα τεστ (βιολογικά) μπορούν να Προγνωσθούν – Διαγνωσθούν από την Προσχολική Ηλικία.
Τι είναι το Βιολογικό ΤΕΣΤ ΠΑΥΛΙΔΗ (Οφθαλμοκίνησης);  Σε τι υπερέχει διεθνώς, ώστε να σας επισκέπτονται στην Ελλάδα,  από 5 Ηπείρους και 34 χώρες, και μάλιστα από τις πλέον προηγμένες;
Είναι το μοναδικό διεθνώς βιολογικό τεστ, το οποίο με υψηλή ακρίβεια Προγιγνώσκει-Διαγιγνώσκει αντικειμενικά τη Δυσλεξία, τη Διάσπαση Προσοχής και την Παρορμητικότητα (ανυπομονησία) και μάλιστα από την Προσχολική ηλικία. Είναι ασφαλές και το μόνο που χρειάζεται να κάνει ο εξεταζόμενος, είναι να παρακολουθεί σιωπηλά με το βλέμμα του ένα φωτεινό ερεθισμό στην οθόνη του Η/Υ. Το PAVLIDIS TEST είναι αναγνωρισμένο με διεθνείς πατέντες σε ΗΠΑ, Καναδά, Γαλλία και  Αγγλία. Το πλήρως αυτοματοποιημένο φωτο-ηλεκτρονικό μας σύστημα, της Οφθαλμοκίνησης, το έχουν αποκτήσει  διεθνώς φημισμένα πανεπιστήμια, όπως το Harvard, Βoston, Penn State, Columbia, Δανίας, Φιλανδίας, κλπ. 
Μόνον αντικειμενικά, βιολογικά τεστ μπορούν να επιτύχουν αξιόπιστη και έγκαιρη διάγνωση ακόμη και από την Προσχολική ηλικία (διότι έτσι γεννιούνται), π.χ. με το μοναδικό διεθνώς βιολογικό τεστ μου (γνωστό ως PAVLIDIS TEST), που βασίζεται στη σημαντικότατη βιολογική λειτουργία της οφθαλμοκίνησης, στην οποία ο Δημιουργός αφιέρωσε το 25% των κρανιακών νεύρων (3 από τα 12), ενώ καμία άλλη αίσθηση ή λειτουργία δεν έλαβε περισσότερα από ένα (1). Η οφθαλμοκίνηση εξακολουθεί να λειτουργεί, ακόμη και όταν όλοι οι άλλοι μύες μας έχουν παραλύσει.
Ποια είναι τα Πλεονεκτήματα του τεστ σας, σε σχέση με τα διεθνώς χρησιμοποιούμενα διαγνωστικά ψυχο- εκπαιδευτικά τεστ για τη Δυσλεξία και με τα διαγνωστικά ερωτηματολόγια για τη ΔΕΠΥ;
Διεθνώς, για να διαγνωσθεί ο μαθητής ως δυσλεξικός, πρέπει να υστερεί στην ταχύτητα και την ευχέρεια της Ανάγνωσης τουλάχιστον κατά 1,5 έτος από το μέσο όρο της τάξης του.  Συνεπώς, μπορεί να διαγνωσθεί ως Δυσλεξικός, το νωρίτερο μετά τα μέσα της 2ας δημοτικού.  Η διάγνωση με ψυχο-εκπαιδευτικά τεστ πραγματοποιείται από εξειδικευμένους Ειδικούς Παιδαγωγούς και Ψυχολόγους και είναι υποκειμενική (=ανακριβής).  Η διάγνωση της ΔΕΠΥ είναι ακόμη πιο υποκειμενική (= ανακριβής) και πραγματοποιείται με ερωτηματολόγια που συμπληρώνουν οι εκπαιδευτικοί και κυρίως οι γονείς, απαντώντας σε κάθε ερώτηση με ναι ή όχι.
Το ΤΕΣΤ ΠΑΥΛΙΔΗ έχει τα εξής σημαντικά Πλεονεκτήματα:

  • Δεν βασίζεται στην ανάγνωση ή τη γραφή, αλλά σε σημαντικές βιολογικές-αντικειμενικές και ακριβείς μετρήσεις (οφθαλμοκίνηση). Άρα, μπορεί να εφαρμοστεί Προσχολικά για την Ακριβή Πρόγνωση της Δυσλεξίας και τη Διάγνωση της ΔΕΠΥ.
  • Προλαμβάνει-μειώνει τις Μαθησιακές Δυσκολίες και τη ΔΕΠΥ, συνεπώς και τα σοβαρά δευτερογενή ψυχο-κοινωνικά προβλήματα (π.χ. Χαμηλή Αυτοπεποίθηση, Αυτοεκτίμηση, Bullying) που δημιουργεί η ταπεινωτική, καθημερινή σχολική-μαθησιακή αποτυχία και η αρνητική-επικριτική συμπεριφορά στο σπίτι και συχνά στο σχολείο, λόγω άγνοιας.
  • Εκτός από το αντικειμενικό Τεστ Παυλίδη, χρησιμοποιούμε και τα κλασσικά τεστ ευφυΐας, καθώς και πολλαπλά τεστ ανάγνωσης, ορθογραφίας και μαθηματικών. Με βάση τα αποτελέσματά τους, καθορίζεται η εξατομικευμένη αντιμετώπιση κάθε παιδιού, ανάλογα με τις συγκεκριμένες αδυναμίες και τις δυνατότητές του.
  • Η Πρόγνωση, καθώς και η έγκαιρη και έγκυρη Διάγνωση καθιστούν αποτελεσματικότερη την Αντιμετώπιση.

Πώς αντιμετωπίζεται η Δυσλεξία;

  • Η αντιμετώπιση της Δυσλεξίας είναι ψυχο-εκπαιδευτική και περιλαμβάνει εξειδικευμένες ασκήσεις, οι οποίες προσαρμόζονται διαρκώς – δυναμικά στο μαθησιακό επίπεδο του κάθε μαθητή.
  • Η Αντιμετώπιση με τη μέθοδό μου εφαρμόζεται ευχάριστα μέσωΗ/Υ-Πολυμέσων & TABLETS, από πλήρως εκπαιδευμένους ψυχολόγους και ειδικούς παιδαγωγούς.
  • Αναπτύχθηκε σε διεθνή πανεπιστημιακά περιβάλλοντα στην Αγγλία, τις ΗΠΑ και την Ελλάδα, μετά από ερευνητική και κλινική μου εμπειρία δεκαετιών και σε συνεργασία με 6 προηγμένες Ευρωπαϊκές χώρες.  Έχει αποδειχθεί από εκτεταμένες έρευνες Αγγλικών πανεπιστημίων, ότι είναι Αποτελεσματικότερη περισσότερο από 6 φορές στην Ορθογραφία και 8 φορές στην Παράληψη τόνων, από τις μεθόδους που χρησιμοποιούνται στα Ελληνικά σχολεία.
  • H Αντιμετώπιση της ΔΕΠΥ περιλαμβάνει φαρμακευτική αγωγή (στις σοβαρές περιπτώσεις) ή ψυχολογική υποστήριξη, που βασίζεται στην Γνωστικο-Συμπεριφορική Θεραπεία ή στο οφθαλμοκινητικό biofeedback ή ακόμα και στο συνδυασμό τους.
  • Ποτέ δεν είναι αργά, αλλά το χθες είναι προτιμότερο του σήμερα και αυτό του αύριο.
  • Βελτιώνεται τόσο η αυτοσυγκέντρωση, η συμπεριφορά και ο αυτοέλεγχος, όσο και η σχολική επίδοση έχοντας ως αποτέλεσμα της αναβάθμιση τηςΨυχολογία και της Αυτοπεποίθησή τους.

 
Ενδεικτική Βιβλιογραφία
Pavlidis, G. Th. (1981) ‘Do eye movements hold the key to dyslexia?’ Neuropsychologia, 19, 57-64
Pavlidis G. Th. & Miles T. R. (eds.)  (1981)  ‘Dyslexia  Research and its Applications to Education’.  Chichester: J. Wiley & Sons
Pavlidis, G. Th. (1985). Eye movements in dyslexia: Their diagnostic significance. Journal of Learning Disabilities, 18, 42-50.
Pavlidis, G. Th.  &  Fisher D.  (eds).  (1986)  ‘Dyslexia:  Neuropsychology and  Treatment’.   Chichester,  J. Wiley & Sons
Pavlidis, G. Th. (1990) (ed)  “Perspectives  on  Dyslexia:  Volume  I.  Neurology, Neuropsychology  and  Genetics”.  Chichester,  J. Wiley & Sons
Pavlidis, G. Th. (1990) (ed)  “Perspectives  on  Dyslexia:  Volume  II.  Cognition,  Language  and  Treatment”.  Chichester,  J.  Wiley & Sons
Pavlidis, G. Th. (1990) “The Significance of Eye Movements in Dyslexia”. In: Stein, J. F. (ed). “Vision and Visual Dyslexia”, London,  MacMilan
Pavlidis, G. Th. (2004)  “Dyslexia in Perspective and Prospective” Keynote presentation at the 5th World Congress on Dyslexia, Thessaloniki, Greece, August 23-27.
Pavlidis, G. Th. (2005) “Prognosis  and  Diagnosis of Dyslexia &  ADHD  Internationally: From the Controversial Subjectivity to the Biological Objectivity”  Keynote presentation at the 3rd  International Conference on Multilingualism and Dyslexia, Cyprus, July 14-16
Pavlidis, G. Th. (2010). “What Neurogurgery can tell us about the causes of Dyslexia”. Keynote presentation at the European Association of Neurosurgical Societies (EANS), 26-29 September, Chalkidiki, Greece.
Pavlidis, G. Th., & Giannouli, V. (2003) “Spelling errors accurately differentiate USA-English speakers from Greek dyslexics: Ιmplications for causality and treatment”. In R. M. Joshi, C. K. Leong, & L. J. Kaczmarek (Eds.), “Literacy Acquisition: The Role of Phonology, Morphology and Orthography”. Washington: IOS Press