Λιγότερες θερμίδες= λιγότερες ρυτίδες

Η νηστεία μπορεί να καθυστερήσει τα σημάδια της γήρανσης, υποστηρίζουν τα δεδομένα κλινικών δοκιμών που επεχείρησαν να εξετάσουν τιε επιδράσεις της διαλειμματικής δίαιτας στη γήρανση και στην παράταση της ζωής. Στο πλαίσιο των μελετών που δημοσιεύθηκαν στο επιστημονικό περιοδικό Journal of Gerontology, η επικεφαλής των μελετών Δρ Ροζαλίν Αντερσον διαπίστωσε πως αυτά που τρώμε έχουν άμεση σχέση με το πώς γερνάμε και πως γηράσκουμε με βραδύτερο ρυθμό αν μειώσουμε κατά 25% τις θερμίδες που καταναλώνουμε- ιδίως αν βρισκόμαστε στη μέση ηλικία.
"Είναι εντυπωσιακό, αλλά ο περιορισμός των θερμίδων συμβάλλει αποφασιστικά στην επιβράδυνση της γήρανσης σε διάφορα είδη, ενώ και τα αποτελέσματα στους ανθρώπους είναι πολλά υποσχόμενα", σημείωσε η Άντερσον, η οποία είναι επικεφαλής του ερευνητικού προγράμματος μεταβολισμού τηε γήρανσης στο Πανεπιστήμιο του Ουισκόνσιν.
"Σε πολλές μελέτες, τα αποτελέσματα της μείωσης των θερμίδων είναι τόσο σημαντικά, που καθίστανται συγκρίσιμα με εκείνα των φαρμάκων και των στρατηγικών αντιγήρανσης", πρόσθεσε.
Η αρχική διαπίστωση ότι η μείωση της πρόσληψης θερμίδων συνδέεται με τη μακροζωία χρονολογείται περίπου 80 χρόνια πριν και πραγματοποιήθηκε στη διάρκεια μελέτης σε ποντίκια. Η πρόοδος της τεχνολογίας επέτρεψε ωστόσο στους επιστήμονες να επιβεβαιώσουν ότι το ίδιο συμβαίνει και με κάποιες δίαιτες της μόδας- όπως η διαλειμματική που προαναφέρθηκε- και να απαντήσουν στις ανησυχίες που ανέφεραν ότι οι συγκεκριμένες δίαιτες μπορεί να έχουν αντίθετα αποτελέσματα στο αδυνάτισμα, καθώς επιβραδύνουν τον μεταβολισμό. Οι πολέμιοι αυτών των διαιτών αναφέρουν ότι προκαλούν κόπωση, διατροφικές ανεπάρκειες και μπορούν να έχουν επίπτωση ακόμη και στη γονιμότητα ανδρών και γυναικών.
Μελέτες ωστόσο έχουν επανειλημμένα αποδείξει ότι οι δίαιτες μειωμένων θερμίδων συμβάλλουν στη μείωση του κινδύνου παθήσεων όπως ο καρκίνος, της καρδιαγγειακής νόσου, ακόμη και του διαβήτη.
Μία τελευταία τέτοια μελέτη που δημοσιεύθηκε τον Μάιο έδειξε ότι εκείνοι που προσλάμβαναν λίγες θερμίδες γερνούσαν με έναν ρυθμό 0,11 ετών έναντι 0,71 εκείνων που έτρωγαν κανονικά.

Επίσης, έρευνα που είχε πραγματοποιηθεί σε μακάκους είχε δείξει ότι περιορίζοντας την πρόσληψη τροφή τους κατά 20% έζησαν εννέα χρόνια περισσότερο από τον μέσο όρο. Περιορίζοντας τις θερμίδες που βάζουμε στο σώμα μας, το καθιστούμε πιο ικανό να καταπολεμά τις ασθένειες που έρχονται με την ηλικία, συμπέρανε η μελέτη. "Η μείωση των θερμίδων καθυστερεί τη γήρανση επειδή το σώμα αξιοποιεί την τροφή με διαφορετικό τρόπο προκειμένου να αντέξει", σημείωσε η Άντερσον.

utipro banner 270x200 A

banner2

Please publish modules in offcanvas position.